י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"איש אלוקים קדוש" • עוד רבנים מגינים על הרב ברלנד

הרב שלום ארוש, ראש קהילת 'חוט של חסד' בברסלב, המקובל דוב קוק מטבריה ורבנים נוספים מצטרפים למכתב תמיכה בגר"א ברלנד • "אוי למי שמהרהר אחר הבדיות והכזבים"

הרב ברלנד. צילום: ארכיון
הרב ברלנד. צילום: ארכיון



התמיכה ברב אליעזר ברלנד, ראש מוסדות 'שובו בנים', הנמצא במרכזה של פרשה המסעירה לאחרונה את הקהילה – מתרחבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בימים אלו מגויסים רבני קהילות שיחתמו על מכתבים בעדו.

לפני שבוע פורסם באתר 'בחדרי חרדים' מכתבו של הרב אהרון צבי רומפלר, מנהיג קהילת 'תהילות ישראל', המכונה 'כת השאלים'.

במכתב, על פני מספר עמודים, תוקף הרב רומפלר את מי שפוצצו את 'פרשת ברלנד', ומגדיר אותם "שאינם שפויים בדעתם". הרב רומפלר קורא שלא להאמין לשמועות נגד הרב ברלנד, אותו הוא מכנה "קדוש וצדיק".

אנשי הקהילה של הרב רומפלר מגייסים בימים האחרונים חתימות של רבנים נוספים, שיוצרפו את חתימותיהם למכתב. טרם ברורה הסיבה להתגייסות, שכן בין קהילת 'שובו בנים' לבין קהילתו של הרב רומפלר אין קשר.

עד כה הם מתגאים בהצלחה לגייס את החתימות של המקובל רבי דוב קוק מטבריה ואת חתימתו של הרב שלום ארוש, ראש קהילת 'חוט של חסד' בברסלב, שתקף בעבר את המשמיצים נגד הרב ברלנד בשיעוריו.

בימים האחרונים פורסם מכתב שנכתב בערב פסח האחרון, אך בגלל בקשתו של הרב ברלנד, הוא לא פורסם. על המכתב, שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', חתומים שלושה רבנים: הרב שלום ארוש, הרב מאיר סירוטה והרב יעקב שכנזי.

איש אלוקים

וכך הם כותבים: "כל המבזה את החכמים אין לו חלק לעולם הבא.

"נדהמים וכואבים בפלצות לב על השמועות הנוראות המהלכות בתוכנו אודות דברים שאינם בכלל אפשר שלא יעלו על הדעת הזויים ומנותקים מכל בסיס של מציאות אשר אינשי דלא מעלי מעיזים בחוצפתם ובגסות לבם לפעור פיהם מלא שחץ על כבוד קדושת הרב אליעזר ברלנד שליט"א, ת"ח אמיתי מגדולי הדור אשר אין לו בעולמו אלא תורה, תפילה, קדושה, פרישות, זיכוי הרבים ומסירות נפש לכל יהודי באשר הוא, ואבוי למתירין דמו של צדיק זה בפרהסיה, מורה דרכם של אלפי תלמידיו ושומעי לקחו שכולם יראים ושלמים, ואשר רבים נושעו בזכות תפילותיו.

"אוי לנו שכך עלתה בימינו שתרבות רעה וארורה קמה עלתה וגם ניצבה כקורח ועדתו לפצות פה באיש אלקים קדוש, מלאך ד' צבקות אשר רבים השיב מעוון ואין חטא בא לידו כלל. ודברים הניכרים הם שמדובר בכזבים ועלילות שווא של בעלי מחלוקת זדים וארורים המנסים להטיל דופי ברב שליט"א.

"וידע הציבור: שהדברים הינם שקר גמור ואוי למי שמהרהר אחר בדיות וכזבים אלו אפילו בלבו".

מכתב נוסף פורסם לאחרונה של הרב משה מרדכי קארפ הכותב, "כידוע לכל לומד בספר "חפץ חיים" אסור להרהר אחרי מי שמוחזק ת"ח וצדיק ולקבל ולשמוע, וכל שכן במי שכל ימיו מזכה את הרבים. וק"ו כשידוע שלפני כן קמו עליו שונאים בעניני ממונות וכיו"ב, דפשוט בחפץ חיים שהקול יוצא מהשונאים,וכל נגרר אחרי דברי שטות כאלו מעיד על עצמו ששקוע בהבלים וטומאה כזו ,ואוי לדור שכך עלתה בימיו, ואף זה מהבירור האחרון שלפני ביאת המשיח, אשר חוצפה יסגי בריש גלי על ד' ועל תורתו בלא פחד".

מחר (א') צפוי להתקיים דיון בבית המשפט בעניינם של שלושה חשודים מקהילת 'שובו בנים', אשר המשטרה מייחסת להם סחיטה באיומים ועבירות נוספות.

השלושה נעצרו בשבוע שעבר.





ברלנד מכתב תמיכה חשוד משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד