ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ישראל תקפה טילים מאיראן בנמל התעופה דמשק • צפו

הניו יורק טיימס חושף: חיל האוויר תקף משלוח טילים איראני שיועד לחיזבאללה בלבנון ואוחסן בנמל התעופה של דמשק • צפו בתיעוד של המורדים מהתקיפה

המורדים טוענים כי תיעדו התקיפה. צילום מסך: יוטיוב
המורדים טוענים כי תיעדו התקיפה. צילום מסך: יוטיוב

גורמים אמריקנים רשמיים חושפים כי יעד מטוסי חיל האוויר, שלפי הדיווחים תקפו בסוריה, היה משלוח טילי קרקע-קרקע מתקדמים מתוצרת איראן שיועדו לחיזבאללה.

מדובר בטילים מדגם פתח 110, שאוחסנו בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק ושם הותקפו - כך חשף ה'ניו יורק טיימס' בשבת.

גורמים סורים אישרו את התקיפה ואמרו שמשלוח הנשק אוחסן זמנית בנמל התעופה, אחרי שהגיע מאיראן והמתין להעברתו הלאה לידי חיזבאללה. הוא הותקף בלילה שבין יום חמישי לשישי.

בעיתון הדגישו, כי המטוסים לא טסו מעל שדה התעופה הסורי, אלא תקפו את היעד באמצעות טילי אוויר-קרקע שנורו מהמרחב האווירי של לבנון.

אתמול הודיעה סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה 'סאנ"א"', כי המורדים תקפו ברקטות את נמל התעופה הבינלאומי - כנראה בניסיון לחפות על התקיפה הישראלית.

בדיווח צוין כי אחת הרקטות פגעה במיכל דלק והשנייה פגעה בכלי טיס מסחרי שעמד בשדה התעופה וגרמה לו נזק רב.

גורם ישראלי בכיר אמר במוצאי-שבת: "עמדתה של ישראל הייתה ברורה לאורך כל הדרך: לא נאפשר העברת נשק לארגוני טרור. מבלי להתייחס למה שקרה או לא קרה בסוף השבוע - אין כאן שינוי דרמטי במדיניות. ישראל לא שינתה את עמדתה, ובסוגיה הזו הכול מאוד ברור".

לפני כשלושה חודשים, בי"ט שבט, הפציץ חיל האוויר שיירה שהובילה מערכת מתקדמת של טילים נגד מטוסים מתוצרת רוסיה, מדגם sa-17 בעת שזו חנתה ב"מרכז מחקר מדעי" בפרבר ג'מאריה של דמשק, בטרם חצתה את הגבול ללבנון.

רשמית, ישראל וצה"ל לא התייחסו לדיווחים, ולא אישרו או הכחישו את התקיפה של טילי קרקע-קרקע שאוכסנו במקום בו ישנה שליטה לאירן ולחיזבאללה.

אולם גורמים ישראלים, ששוחחו עם סוכנות הידיעות AP, מסרו בשבת בבוקר כי חיל האוויר תקף משלוח טילים שיועד לחיזבאללה ביום שישי לפנות בוקר. מיקומה המדוייק של התקיפה לא נמסרה, אך על פי הדיווח, היא היתה מכוונת "נגד סוריה".

אחד מהמקורות אמר שהמטרה היתה טילי קרקע-קרקע מתקדמים מסוג "פתח 110" בטווחים שבין 680 ל-700 ק"מ.

לבנון סוריה חיל אוויר צה'ל תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד