י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"שמחה, צער ופחד"

שוחרר לאחר 43 שנות מאסר שווא ולא יקבל פיצוי

קווין סטריקלנד שוחרר מהכלא האמריקני, 43 שנים לאחר שהורשע בשוגג באשמת רצח. אבל לא יינתן לו פיצוי על מאסרו לשווא במשך עשרות שנים שבזבז מחייו

שוחרר לאחר 43 שנות מאסר שווא ולא יקבל פיצוי
בית משפט. אילוסטרציה צילום: unsplash

שופט במדינת מיזורי בארצות הברית ביטל ביום שלישי את הרשעתו של קווין סטריקלנד שישב יותר מארבעה עשורים בכלא.

קווין סטריקלנד, גבר אפרו אמריקאי בן 62, נמצא אשם ברצח משולש בשנת 1979 ונידון למאסר עולם על ידי חבר מושבעים לבן. אך השופט ג'יימס ולש הורה על שחרורו המיידי של סטריקלנד לאחר שתובעי המדינה הסכימו מוקדם יותר השנה שהוא הורשע בטעות.

"אני לא בהכרח כועס. זה הרבה. אני חושב שיצרתי רגשות שכולכם עדיין לא יודעים עליהם", אמר לעיתונאים ביציאתו מבית הכלא של מערב מיזורי בקמרון. הוא אמר כי זה "שמחה, צער, פחד. אני מנסה להבין איך לחבר אותם יחד".

הראיות נגד סטריקלנד, שהיה בן 18 בזמן הרציחות, הגיעו בעיקר מסיפור עדות הראייה של סינתיה דאגלס, הניצולה היחידה מהאירוע. היא העידה בבית המשפט כי ראתה אותו, אך לאחר מכן חזרה בה ואמרה כי הופעל עליה לחץ על ידי המשטרה לזהות את סטריקלנד.

דאגלס ניסתה שנים למשוך תשומת לב למקרה, אך היא מתה ב-2015. שני גברים נוספים שהורשעו ברציחות אמרו אף הם כי סטריקלנד לא היה מעורב. במקום זאת הם זיהו שני גברים אחרים שמעולם לא הואשמו.

במהלך המשפט הראשון שלו, חבר מושבעים שהורכב ברובו מאפרו אמריקאים, הכריע על זיכוי, אך במשפט שני, עם חבר מושבעים לבנים בלבד, הוא נמצא אשם.

שני מחוקקים רפובליקנים, מושל מיזורי מייק פארסון, והתובע הכללי אריק שמיט, המתמודד לסנאט האמריקני, ניסו לעצור את שחרורו של סטריקלנד.

"גם כשהתביעה בצד שלך, לקח חודשים על גבי חודשים עד שסטריקלנד חזר הביתה, והוא עדיין היה צריך לחזור הביתה למערכת שלא תספק לו שום פיצוי על 43 השנים שהוא הפסיד", אמרה טרישה רוג'ו. בושנל, מנכ"לית פרויקט 'צדק לאסיר' שתמכה בסטריקלנד.

במיזורי החוק קובע כי יינתן פיצוי רק על מאסר לא חוקי, כאשר הזיכוי הגיע מראיות המבוססות על בדיקת די אן איי. "זה לא צדק," אמרה בושנל. "אנחנו מקווים שאנשים שמים לב, ובאמת שואלים את השאלה איך מערכת המשפט שלנו צריכה להיראות".

הרשעת שווא מעצר שווא שחרור מהכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד