י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דברים שאיש לא חזה

אביב גפן הפתיע בהתוועדות: "הגיע הקץ לשנאה ששרפה אותנו מבפנים"

הזמר והיוצר הישראלי אביב גפן חווה מהפך בחודשים האחרונים, אך הנאום שיצא מפיו השבוע בהתוועדות של חב"ד בשכונה הכי תל אביבית ומנוקרת לדת, היה צעד נוסף. במשך 8 וחצי דקות הדהים גפן בדברי שבח והודיה לתנועת חב"ד ולמגזר החרדי כולו; "לא אתן שישימו חוצץ בין חילונים לדתיים. אנחנו צריכים לחבק"

אביב גפן הפתיע בהתוועדות: "הגיע הקץ לשנאה ששרפה אותנו מבפנים"
אביב גפן צילום: הרב יהודה ליפש

אם הייתם אומרים לאדם מן השורה, לפני שנתיים, שהזמר והיוצר הישראלי אביב גפן ינאם בפני חרדים כשהוא חובש כיפה כשגבו אל ארון קודש, היו מפנים אתכם לבית מרקחת הקרוב לשם טיפול בעצמכם, אך מסתבר שגפן אכן הולך ומתקרב בצעדי ענק אל המגזר הדתי שהתחנך בילדותו לשנוא ולתקוף.

מאז פרצה מגפת הקורונה באזור חודש אדר תש"פ, גפן ביצע תפנית בהסתכלותו על המגזר החרדי שהוכה מילולית ללא רחם בכלי התקשורת והיה מבין החילונים הבודדים ובייחוד אלה התל אביביים שיצא להגנתם וביקש להבין ולהכיל את המצב שקשה להם עוד יותר משאר אזרחי המדינה.

בחגיגות לרגל חג הגאולה י"ט כסליו בבית הכנסת של חב"ד בשכונת רמת אביב ג', בראשות הרב חיים יוסף גינזבורג, עלה לא אחר מאשר הזמר אביב גפן, האדם הכי תל אביבי ואתאיסטי שיש, כשהוא חובש כיפה גדולה לראשו ופצח בנאום שאיש לא האמין לפני שנים אחדות שהוא מסוגל לשאת.

גפן פתח את דבריו שנמשכו שמונה וחצי דקות: "אותי להזמין היום כאן אליכם, לתוך היכל הקודש הזה, עם כל הראיונות שלי והדרך שעברתי, זה בעיניי הניצחון שלנו כעם ישראל, ואני מרגיש ומאמין שמכאן היום יוצאת סוג של בשורה לכל האנשים, חילונים ודתיים, שאפשר יחד", אמר וזכה למחיאות כפיים סוערות מהקהל גברים ונשים כאחד.

במהלך דבריו כינה אביב גפן את עצמו "חב"דניק" להפתעת הנוכחים אך מיד הסביר למה התכוון: "חב"ד זה חוכמה, בינה ודעת, שלושה מושגים שמתפתלים ומשתנים כל הזמן, כך שגם אני, בדרכי, חב"דניק. גם אני מתפתל בדעותיי ומשתנה".

"אני היום לא אותו אביב שהייתי פעם, בעיניי גם לטובה", משך אביב גפן את הקהל בדבריו; "אמרתי את זה הרבה פעמים בהרבה הופעות שלי. פעם דיברתי מתוך בורות, במטרה להדהים ולזעזע כדי שיקשיבו לי, כי סבלתי מחוסר תשומת לב, ואמרתי דברים מתוך בורות גדולה מאוד. אז אני מסתכל פה לאנשים בעיניים ואומר שאם פגעתי במישהו, אז אני מבקש סליחה".

הזמר מהשורה הראשונה של אמני ישראל המשיך להפתיע ואמר: "אני מכיר הרבה אנשים והרווחתי ביושר המון חברים דתיים, חלקם גם זמרים ואמנים. כולם נמצאים באותו הבית שנקרא עם ישראל. ואני חונכתי, לצערי הרב מאוד, שהדת והיהדות זה קיר בטון אטום. אי אפשר היכנס ולצאת".

אולם לדבריו, "אבל הבנתי בחיי בעזרת הרבה אנשים מופלאים, חרדים ודתיים, שדת זו דלת, לא קיר ואפשר לעבור בדלת ולפגוש אנשים נפלאים עם לב רחב. מאוד חשוב לי כאדם וכאמן עם הרבה קהל ומעריצים, שיבינו שהגיע הקץ לשנאה ששרפה אותנו מבפנים".

בצהלך דבריו סיפר גפן איך בשיאם של ימי הסגר על בני ברק, עבר עם רכבו בסמוך לתחנת דלק בבני ברק, שם הבחין באב חרדי מטפל בעשרת ילדיו והמחזה נגע לליבו; "החלטתי אז שיותר לא אתן שישימו חוצץ בין חילונים לדתיים. אנחנו צריכים לחבק, להגיע לפשרה, לאהוב וללמוד איך חיים פה ביחד. ומכאן והיום תצא בשורה גדולה, כי אפשר", אמר ושוב הפתיע.

לסיום דבריו אמר הזמר והיוצר בן ה-48: "אם יוציאו את חב"ד מישראל, אז בניגוד להרבה חילונים שאומרים שישראל תהיה מקום טוב יותר – אני סובר שלא נכון. היא תהיה מקום יותר רע. כי הרוח של חב"ד זו הנפש של ישראל שחייבים לשמור עליה, זה הלב הפועם".

עוד הוסיף ושיבח: "אני גאה בכם ומכבד אתכם שאתם מאמינים ולומדים תורה, מתפלפלים וגם משתנים. חוכמה, בינה ודעת זה משהו שישראל לא יכולה להתקיים בלעדיו" וקינח בהצהרה חד משמעית; "גם כחילוני, לא משנה איפה אהיה – תמיד אהיה שם להגן עליכם, על היושרה והמורשת שלכם".

אביב גפן יט כסליו התוועדות חסידית חב"ד רמת אביב ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד