כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ההיסטוריה חוזרת: אנטישמים הפגינו מול הקונגרס היהודי בבודפשט

אנשי המפלגה הימנית-קיצונית בהונגריה הפגינו אל מול הקונגרס היהודי העולמי המתכנס בבודפשט ונשאו צלבי קרס • הקונגרס עומד בסימן העלייה באנטישמיות באירופה

אילוסטרציה.
אילוסטרציה.

דז'ה וו היסטורי: אנשי המפלגה הימנית-קיצונית בהוגנריה הפגינו מול הקונגרס היהודי העולמי המתכנס בבירה בודפשט. מאות מתומכי המפלגה, הנקראת "יוביק", השתתפו בהפגנה, וחלקם נשאו צלבי קרס.

בהודעה שיצאה מטעם המפלגה נאמר כי ההפגנה היא כמחאה על "ניסיונות יהודיים לקנות את הוגריה". המפלגה הקיצונית הינה שחקן חשוב במערכת הפוליטית ההונגרית והיא השלישית בגודלה בפרלמנט. לעיתים קרובות היא נוהגת להעלות הצעות חוק אנטישמיות.

מארגני ההפגנה אמרו כי הם עושים זאת כמחווה ל"קורבנות הציונות והבולשביזם – הכיבוש הישראלי". יו"ר המפלגה אמר: "המשקיעים הללו צריכים לחפש לעצמם מדינה אחרת בעולם כי הונגריה אינה למכירה". חבר אחר במפלגה אמר: "הונגריה הפכה משועבדת לציונות. המדינה הפכה למוקד של קולוניאליזם, בעוד אנחנו, תושביה המקוריים, יכולים לשחק רק כניצבים".

ראש ממשלת הונגריה ניסה למנוע את ההפגנה והורה לעצור אותה, אולם בית המשפט בבירה ביטל את הוראתו.

הקונגרס היהודי העולמי מתקיים מידי שנה בירושלים, אך השנה החליט לקיים את האסיפה בהונגריה, בשל האנטישמיות המתעוררת באירופה. נושא הוועידה השנתית הוא העלייה במספר המפלגת הנאו-נאציות באירופה והתקריות האנטישמיות.
הונגריה בודפשט הקונגרס היהודי הפגנה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד