ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מלחמה בצפון? • דיווח: ישראל הפציצה שוב בדמשק

דיווח: מרכז מחקר צבאי בפאתי דמשק הופצץ שוב • תושבים בדמשק: "רעש חסר תקדים, היה כמו רעידת אדמה" • לפי הדיווחים נפגעו יעדים צבאיים ונהרגו מאות חיילים • צפו

מלחמה בצפון? • דיווח: ישראל הפציצה שוב בדמשק
צילום מסך

הטלוויזיה הסורית מדווחת הלילה (מוצ"ש) על שורת פיצוצים עזים שזעזעו את העיר דמשק, בירת סוריה.

על פי הדיווח, הסיבה לפיצוצים היא תקיפה אווירית של חיל האוויר הישראלי. עוד דווח כי מרכז מחקר צבאי הממוקם בהר קאסיון בפאתי העיר דמשק נפגע במהלך ההפצצה.

צפו: כדור אש מעל דמשק


על פי פרסומים זרים, האתר הוא אותו אתר שהותקף על ידי חיל האוויר הישראלי לפני כשלושה חודשים ב-י"ט שבט, אז הפציץ חיל האוויר שיירה שהובילה מערכת מתקדמת של טילים נגד מטוסים מתוצרת רוסיה, דגם sa-17, בעת שזו חנתה ב'מרכז מחקר מדעי' בפרבר ג'מאריה של דמשק, בטרם חצתה את הגבול ללבנון.

תושב דמשק, טען הלילה לכתב רשת 'אל ג'זירה' כי רעש הפיצוצים היה "חסר תקדים", וכי כל מי שהיה בסביבה הרגיש כמו ב"רעידת אדמה". בנוסף, מספר עדי ראייה סיפרו כי הבחינו במטוסים שחגים בשמי העיר סמוך לפיצוץ.

למרות זאת, טרם ידוע בוודאות אם מדובר בטילים מונחים או בהפצצה מהאוויר, על פי הדיווח בטלוויזיה הסורית "הייתה תקיפה בטילים ישראלים", עם זאת, הדיווחים מדמשק מצביעים על כך שנפגעה סדרת אתרים צבאיים, מחסני נשק וטילים מלבד אותו מכון מחקר, ברשת 'אל ערביה' דיווחו כי פיצוצים נשמעו גם במטה של הדיוויזיה הרביעית בדמשק.

קשב רשת ב' מיקי גורדוס דיווח, כי בטלויזיה הרוסית טוענים כי בתקיפה הישראלית בסוריה נהרגו כ-300 חיילים מצבא אסד ומאות נפצעו.

עוד בנושא:
ישראל תקפה טילים מאיראן בנמל התעופה דמשק • צפו

מדובר צה"ל מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס: "אנחנו לא מגיבים לסוג כזה של דיווח". ממשרד החוץ האמריקאי, וכן משגרירות ישראל בוושינגטון, לא נמסרה תגובה לאירוע.

"ההתקפה הישראלית החדשה מהווה ניסיון להרים את המורל של הקבוצות הטרוריסטיות הסובלות מההפצצות של הצבא האצילי שלנו", נאמר בשידורי הטלוויזיה הסורית, בהתייחס לתקיפות שביצע הצבא הנאמן לנשיא בשאר אסד נגד אנשי האופוזיציה במדינה.

לואיי אל-מקדאד, מתאם ההסברה של צבא סוריה החופשי, אמר לרשת 'אל-ערביה' מאיסטנבול כי לפי המידע שברשותו מדובר בתקיפות ישראליות מתוך המרחב האווירי הסורי בשישה מוקדים שונים. אל-מקדאד טען שישראל החליטה להיכנס לתמונה מכיוון שמשטר אסד מהווה איום עבורה, אך הבהיר כי לצבא סוריה החופשית אין מעורבות בנושא זה.

הדיווח מצטרף לדיווחים בשבת על תקיפה שביצע צה"ל בלילה שבין חמישי לשישי. אתמול העיתון האמריקני 'ניו יורק טיימס' דיווח כי מטרת התקיפה של חיל האוויר בתקיפה זו הייתה מחסן שבו אוחסנו טילי "פתח 110" שהגיעו לשדה התעופה בדמשק במשלוח מאירן ונמצאים גם בשליטתו של ארגון חיזבאללה.
מלחמה סוריה לבנון צפון הפצצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד