י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פריצת דרך?

השגריר היוצא: "מקווה שמדינה מוסלמית נוספת תצטרף להסכמי אברהם"

השגריר היוצא של ישראל בוושינגטון, גלעד ארדן, חושף כי ארה"ב ממשיכה לפעול כדי לקדם את הנורמליזציה. הוא מספר על האתגרים מול האמריקנים הצעירים ועל הדילמה הסינית העולה

השגריר היוצא: "מקווה שמדינה מוסלמית נוספת תצטרף להסכמי אברהם"
גלעד ארדן צילום: מארק נוימן, לע"מ

בתוך כמה חודשים, תיתכן פריצת דרך היסטורית בין ישראל לבין מדינות נוספות שאין להן קשרים עם ישראל. כך מעריך השגריר היוצא של ישראל בוושינגטון, השר לשעבר גלעד ארדן. בראיון ל'ישראל היום' לרגל סיום תפקידו, אמר ארדן כי הממשל האמריקני מפנה מאמצים גדולים יותר לקידום הנורמליזציה.

ארדן שממשיך בתפקידו כשגריר באו"ם אומר כי: "הסכמי אברהם הם דוגמה מצוינת למדיניות שהממשל אימץ למרות הקיטוב הפוליטי בארה"ב. היו לממשל היסוסים בתחילת הדרך, והם ספגו ביקורת בקונגרס. למרות זאת הממשל המשיך. עם הזמן הוא הגביר את המאמצים לצרף עוד מדינות, ולמנף את ההשפעה שלו על מדינות מוסלמיות משמעותיות שאין להן קשרים עם ישראל, כדי להשיג עוד הסכמי שלום. יש העלאה של הדרגים שעוסקים בנושא הזה, ואני מקווה שנראה את התוצאות בתוך כמה חודשים. אולי בשונה מתחילת דרכו, הממשל מושקע בזה בצורה עמוקה יותר ובדרגים בכירים יותר".

ארדן, שכיהן בתפקיד במשך 10 חודשים, מדגיש כי ישראל צריכה להשקיע מאמצים בקרב הדור הצעיר בארה"ב, ובפרט בקרב הקהילה האפרו־אמריקנית והמיעוטים. "הזרם המרכזי של המפלגה הדמוקרטית תומך בישראל, אבל הפלשתינים הצליחו לחבור לתנועת 'חיי שחורים נחשבים', אף שאין קשר בין הסיפורים".

ארדן הוסיף כי אחד האתגרים המשמעותיים שמחליפו בתפקיד, מייק הרצוג, יצטרך להתמודד איתם, הוא המאבק בין ארה"ב לסין. "סין שותפה כלכלית, רצויה ולגיטימית שמציעה עבודה זולה ומהירה, ומה גם שאין הרבה חברות, כולל אמריקניות, שמתחרות על הפרויקטים הגדולים שנבנים בארץ. מצד שני, יש הסכמה דו־מפלגתית בארה"ב שסין היא סכנה ואיום אסטרטגי על ארה"ב. לכן חשוב מאוד לממשל שבעלות הברית, כולל ישראל, יבחרו בחירה ברורה. זה אחד האתגרים הכי משמעותיים".

ארדן סירב לומר מתי ישוב לזירה הפוליטית, ואם יתמודד על ראשות הליכוד.

הראיון המלא יפורסם מחר (ו') במוסף "שישבת" של "ישראל היום".

גלעד ארדן הסכמי אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד