י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאשימים את הנרצח

פעילים אנטי-ישראלים מצדיקים את הפיגוע בירושלים

פעילים אנטי-ישראלים בארה"ב מצדיקים ברשתות החברתיות את הפיגוע הנורא של אליהו דוד קיי הי"ד בירושלים ועושים דמוניזציה להרוג

פעילים אנטי-ישראלים מצדיקים את הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בעיר העתיקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בימים שלאחר הפיגוע הקטלני בירושלים, בו נרצח בידי מחבל של חמאס אליהו קיי הי"ד, ונפצעו ארבעה אחרים, מספר קבוצות ופעילים המזוהים עם התנועה נגד ישראל בארה"ב פרסמו פוסטים ברשתות החברתיות מהם השתמע שהפיגוע היה מוצדק ואשר הטילו דופי בקורבן. כך מפרסם ארגון הליגה נגד השמצה ה-ADL.

רבים מן הפוסטים הללו נשענו על הטענה השקרית שישראל היא מושבה קולוניאליסטית, ומכאן שאליהו קיי, אשר נרצח בפיגוע, הוא קולוניאליסט אשר פלש לאדמות פלסטיניות. לפיכך, כך רבים המשיכו לרמוז, פיגוע זה נגד אזרחים ישראלים הוא מוצדק, ובאופן כללי יותר הוא חלק מ- "המחיר" שישראל משלמת לכאורה על פעולותיה.

אחרים ביזו את ההרוג, אשר עלה לארץ לאחרונה דרום אפריקה, בין היתר בכך שקראו לו "אפריקאנר", כינוי לדרום אפריקאים אשר מקורם בקולוניאליסטים ההולנדים מהמאה ה- 17. אחרים תיארו אותו כ- "מתנחל" ובכך רמזו שאלה מטרה לגיטימית יותר מישראלים אחרים; או לחלופין כ-"חייל" ובכך רמזו שחיילים הינם מטרה לגיטימית. זאת, בעוד שההרוג היה אזרח אשר עבד כמדריך תיירים וכבר לא היה בשירות צבאי פעיל, והוא היה גר בעיר מודיעין.

עורך אתר האינטרנט Electronic Intifada עלי אבונימה כתב: "אליהו דוד קיי, אשר נהרג היום בירושלים הכבושה, הוא דרום אפריקאי לבן אשר היגר לאחרונה לקולוניה הציונית והתגייס "לצבא" שלה על-מנת לעזור לרצוח פלסטינים ולגנוב את אדמתם. אין ספק כי היה מכור לאפרטהייד וקולוניאליזם".

כתב עיתון The Nation, מוחמד אל-כורד, תיאר את ההרוג כמתנחל מדרום אפריקה ובכך שוב עשה שימוש בטענה השגויה לפיה יהודים הם מתיישבים קולוניאליסטים, בדומה להולנדים בדרום אמריקה.

פיגוע אנטישמיות אליהו דוד קיי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד