כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אחרי ההתקפה: 'כיפת ברזל' הוצבה בחיפה ובצפת

חשש למתקפת נגד של חיזבאללה? • שתי מערכות 'כיפת ברזל' הוצבו בצפת ובחיפה, כתגובה להסלמה בגזרה הסורית • איראן: "ישראל פועלת ליצור מלחמת אחים מוסלמית"

כיפת ברזל. צילום: אתר חיל האוויר
כיפת ברזל. צילום: אתר חיל האוויר

הגזרה המתלהטת בסוריה ובדרום לבנון, יחד עם גל הדיווחים הזרים בימים האחרונים על תקיפות שביצע חיל האוויר בדמשק, הן כלל הנראה הסיבות המרכזיות בהחלטה להציב סוללות 'כיפת ברזל' בצפון הארץ.

במהלך הלילה נפרסו שתי סוללות כיפת ברזל בצפון - בחיפה ובצפת, בצה"ל גם הנחו את הכוחות בגבול סוריה לגלות עירנות יתירה לכל צעד שעשוי להיות בעל משמעות.

גורמי מודיעין במערב אישרו כי הלילה הופצץ באזור דמשק משלוח טילי 'פאתח 110' איראניים שיועד להגיע לידי חיזבאללה, בפעם השנייה בתוך יומיים.

עוד בנושא:
ישראל תקפה טילים מאיראן בנמל התעופה דמשק • צפו
מלחמה בצפון? • דיווח: ישראל הפציצה שוב בדמשק

כבר בלילה הגיבה סוריה הרשמית על התקיפה באיומים, אך לאור מצבו המעורער של אסד, נראה כי הוא לא ישוש לפתיחת חזית נוספת נגד ישראל, בפרט כאשר המיקוד הישראלי הוא על חיזבאללה ומשלוחים מאיראן.

עם זאת, בשעות הצהריים התבטא סגן שר החוץ הסורי, פייסל אל מקדאד, בראיון לרשת CNN, כי סוריה רואה בתקיפה הישראלית בדמשק לא פחות מהכרזת מלחמה, והיא תגיב בזמן ובמקום שתראה לנכון. בדמשק פורסם כי ממשלת סוריה תתכנס היום כדי להחליט על צעדי התגובה.

האיראנים לעומת זאת הגיבו בחריפות, כדרכם: "ישות הכיבוש פועלת ליצור מלחמת אחים עדתית בין המדינות האיסלאמיות, מה שיאפשר לה לפוצץ את המצב באזור", הודיעו. הגדיל לעשות הגנרל אחמד רזא פורדסטן, מפקד זרוע היבשה, שאמר לסוכנות אירנ"א: "אנחנו עומדים לצד סוריה, ואם יהיה צורך אנחנו נכונים לספק להם את האימון הדרוש. לא נשתתף באופן אקטיבי בפעולות שלו. הצבא הסורי הוא בעל ניסיון בהתמודדות עם המשטר הציוני, והוא מסוגל להגן על עצמו ולא צריך סיוע זר".
צפון איראן סוריה תקיפה כיפת ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד