כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

'מתווה שרנסקי': התנועה הרפורמית תומכת , נשות הכותל מסתייגות

מתווה שרנסקי, שנועד להסדיר את תפילתן של נשות הכותל, זוכה לתמיכת התנועה הרפורמית בארה"ב • נשות הכותל עצמן - מסתייגות • "תמיכת התנועות הגדולות היא שחשובה לנו"

נשות הכותל, צילום: פלאש 90
נשות הכותל, צילום: פלאש 90

התנועה הרפורמית תומכת במתווה שרנסקי למריבה על רחבת הכותל: נשיא התנועה, ריק ג'ייקובס, אמר כי "בשלב זה אני מאמין שאנחנו צועדים קדימה, והדרך שבה אנו צועדים היא בתמיכתנו בהצעת הפשרה הנועזת שגיבש שרנסקי”, אמר ג’ייקובס בנאומו בוועידת האיגוד העולמי ליהדות מתקדמת, הנערכת בירושלים.

“לפני כמה שבועות, כאשר שרנסקי הציג לראשונה את הצעותיו בפני קבוצות שונות של רבנים מניו יורק – מקונסרבטיבים ועד לרפורמים – לא היינו מרוצים. קיווינו ליותר. אך מכיוון שהיינו לא מרוצים, שרנסקי עשה עבודה נפלאה, והצליח לדחוק במנהיגים יהודיים לעשות את שהם לעתים קרובות לא אוהבים – להתפשר”.

עוד הוסיף כי " תמיד יהיו אתגרים ודברי ביקורת, אבל עלי לומר זאת בצורה ברורה, הצעתו של שרנסקי היא הזדמנות פז עבורנו”

דווקא נשות הכותל, שהמתווה בא בשל המחאות שעוררו לאחרונה, לא מביעות שביעות רצון מוחלטת מהמתווה החדש. לדבריהם, הרחבה השוויונית טובה בשביל תפילות רפורמים וקונסרבטיבים אולם הן עצמן לא מוכנות להסתפק בה.

בעיתון "הארץ" מדווח היום (ראשון) כי בסביבתו של שרנסקי אומרים כי הם מנסים להשיג את תמיכת התנועות הגדולות, הרפורמיות והקונסרבטיביות, ולאו דווקא את תמיכתן של נשות הכותל עצמן. לדבריהם, התנועות הגדולות מייצגות בארצות הברית מיליוני יהודים והם אלו שבעצם מעניקות את הגב הפוליטי לארגון "נשות הכותל" המונה בסך-הכל כמה עשרות נשים בלבד.
שרנסקי מתווה התנועה הרפורמית תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד