ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

ועדת הכלכלה: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תפעל עוד 5 שנים

ועדת הכלכלה אישרה את הארכת הוראת השעה להפעלת הרשות הלאומית ךבטיחות בדרכים • ביקורת בועדה על הפחתת תקציב הרשות מ-550 מיליון שקל לכ-300 מיליון

מפגעי בטיחות
מפגעי בטיחות

ועדת הכלכלה אישרה הבוקר בהצבעה, את הארכת הוראת השעה לפעילות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בחמש שנים נוספות.

הועדה תפקח על פעילות הרשות הלאומית וזאת על פי התוכנית הרב שנתית של הרשות הלאומית.
במהלך הדיון הושמעה ביקורת על הירידה בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מ-550 מיליון שקלים, כפי שהמליצה וועדת שיינין, לכ-300 מיליון שקלים, כיום.

נושא נוסף שעלה בדיון הוא הפגיעה האנושה שספג פרויקט "מתנדבים בתנועה", של עמותת "אור ירוק", הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואגף התנועה במשטרת ישראל. בשיאו של הפרויקט הוא כלל יותר מ-100 ניידות וכעשרת אלפים מתנדבים אשר סייעו לאגף התנועה באכיפה העירונית. הפרויקט סובל מבעיות תקציביות קשות עם ירידתם של כ-40 ניידות בשל בלאי, אשר משאירות 2,700 מתנדבים בבית, במקום לסייע לאגף התנועה באכיפה בערים.

מתחילת שנת 2013 נהרגו בערים 50 בני אדם, עליה של 56% ביחס למספר ההרוגים בתקופה המקבילה בשנת 2012. אלפי המתנדבים שיושבים בבית היו יכולים לסייע לאגף התנועה באכיפה בערים ובהגדלת הניראות המשטרתית. (נתונים נכונים ל-28 באפריל 2013)

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, היא גוף חשוב בעל תרומה משמעותית לבטיחות בדרכים. אנחנו נמצאים במצב חירום לאומי, כאשר מתחילת שנת 2013 נרשמה עליה חדה ומדאיגה של כ-20% במספר ההרוגים בכבישים. התפוררות "פרויקט מתנדבים" וירידת 40 הניידות, מהוות תמרור אזהרה. על המדינה ליישם את המלצות דו"ח ועדת שיינין, ולהקצות לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, את התקציב הנדרש – 550 מיליון שקלים".
בטיחות הרוגים כלכלה רשות לאומית תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד