י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
החרדים קיבלו את פני האפגנים

קידוש השם עצום: התקשורת העולמית סיקרה את מבצע החילוץ המדהים • צפו

אור לגויים: 130 אפגנים שהיו בסכנת חיים תחת שלטון הטליבאן חולצו בטיסה מיוחדת לבריטניה, שאורגנה ע"י מספר עסקנים חרדים מארגון 'צדק' של הרב מורגנטרן | העסקנים קיבלו את הנוסעים המרוגשים בערכות 'ברוכים הבאים' והתקשורת העולמית סיקרה בהרחבה את המבצע המורכב

קידוש השם עצום: התקשורת העולמית סיקרה את מבצע החילוץ המדהים • צפו
מבצע החילוץ צילום: באדיבות המצלם / pixabay

לפני מספר ימים נחתה טיסה בבריטניה ועליה כ-130 אפגנים, הנוסעים אשר נמלטו מציפורני הטאליבן, נחתו והתקבלו באהדה רבה על ידי מספר עסקנים ואנשי עסקים חרדים בנמל התעופה, כל נוסע קיבל ערכת 'ברוכים הבאים'. התקשורת העולמית שיבחה את העומדים מאחורי המבצע.

מטוס פרטי שנשכר על ידי משפחת אנשי העסקים קרדשיאן המפורסמת בארה"ב, ובו כ-130 אפגנים שהיו בסכנה גדולה מצד הטאליבן, נחת בשבוע שעבר בנמל התעופה סטנסטד הסמוך ללונדון. האפגנים חולצו על ידי ארגון 'צדק' שבראשו עומד ר' משה מורגרטן, העסקן העולמי, חסיד סקווירא, אשר פעל לחלץ את הנוסעים בפועל. יחד איתו פעל סוכן הנסיעות מלונדון, דני פלד שארגן את כל הנושאים הבירוקרטיים.

מייסד הארגון הרב משה מורגרטן, עבד עם מפורסמים רבים בארה"ב בשנים האחרונות כדי לקדם רפורמה במשפט הפלילי בארה"ב. מהלך עליו חתם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מורגרטן פנה שוב לאותם אנשים כדי שיממנו מטוס חכור לבריטניה.

ר' משה מורגרטן לא נח לרגע עד שווידא שכל המשפחות יצאו מכלל סכנה, "אנחנו עושים הכל כדי להציל אנשים, לא משנה מאיפה הם, אנשים טובים תורמים לארגון שלנו, יהודים חרדים, וגם גויים, הארגון שלנו עוזר למי שרק אפשר".

דני פלד מחברת הנסיעות 'פלדן טראוול' (Feldan Travel) בלונדון, אומר ל'בחדרי חרדים' על חלקו במבצע, לצד השגת אישורים וויזות, דני אירגן את הטיסה בפועל, אישורי נחיתה, תיאום מול הרשויות, "התרגשתי מאד לקחת חלק במבצע הזה, היה מדהים להשתתף במבצע שכולו קידוש השם גדול, כסוכן נסיעות אף פעם לא חשבתי שאקח חלק בדברים כאלה, זה בא לי בהפתעה".

לפליטים שהגיעו מאפגניסטן אמר דני פלד בשדה התעופה, "סבא שלי הגיע למדינה כאן לפני 80 שנה בתור ילד כשהוא ברח מהנאצים, אני מבין מה עובר עליכם, אתם עכשיו נמצאים במקום עם ביטחון, אני רוצה להודות לכל מי שארגן את החילוץ, אני רוצה להודות לארגון 'צדק' בראשות הרב משה מורגרטן שעבד יום ולילה כדי לחלץ אתכם, תודה גדולה למשרד הפנים הבריטי על חלקו הגדול בכל המבצע הזה".

כזכור, בריטניה ומדינות אחרות פינו אלפי אפגנים ברכבת אווירית כשקאבול נפלה לידי חמושי הטאליבן באוגוסט האחרון. רבים עזבו מאז למדינות שכנות בתקווה להמשיך למערב. משפחות רבות שהיו בסכנה מצד הטאליבן, פנו לארגונים בעולם כדי שאלה יסייעו להן לברוח מאפגניסטן. חלק מבני משפחותיהם נהרגו או נלקחו בשבי על ידי הטאליבן. אז הסכנה והלחץ היו גבוהים מאוד, ובשל כך היה מאוד חשוב להוציא אותם מחוץ לאפגניסטן.

 

מבצע חילוץ אפגניסטאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד