י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מעקב אדוק

ווריאנט אפריקני חדש התגלה: 'מדבק במיוחד'

הבוקר דווח כי ווריאנט חדש התגלה ביבשת האפריקנית, וככל הידוע הדביק עד כה כ-10 אנשים מ-3 מדינות שונות | החשש מהווריאנט החדש כי הוא עמיד בפני החיסון | החוקרים בדרום אפריקה במעקב אדוק אחריו | מנהל המעבדה למחלות מתפרצות ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד: "טבעה של מגפה לייצר וריאנטים - חשש בשלב זה הוא מוקדם מדי".

ווריאנט אפריקני חדש התגלה: 'מדבק במיוחד'
וירוס - אילוסטרציה צילום: pixabay

מטריד: ווריאנט חדש בשם 'B1.1.529' התגלה במדינה האפריקנית 'בוטסואנה'. על פי הדיווח הבוקר (חמישי) בערוץ 12, הווריאנט האפריקני זוהה עד כה ב-10 אנשים, מ-3 מדינות שונות והוא מוגדר "כמדבק במיוחד".

הווריאנט, אמנם התגלה עד כה ב-10 אנשים בלבד, אך מלחיץ את המומחים שחוששים בשל כמות המוטציות הגדולה שהוא נושא, הד"ר טום פיקוק וירולוג מלונדון התייחס באפליקציית הטוויטר לווריאנט החדש וכתב: "כמות המוטציות הגדולה מגבירה מאוד את האפשרות שיש כאן מקום לחשש גדול ואמיתי".

לדבריו של הד"ר טום, "יש לעקוב ולנטר את הווריאנט בצורה טובה, דווקא בגלל פרופיל המוטציות הנורא שלו". לאחרונה, מתקיים חשד כי הווריאנט מתפשט באזור מסוים הסמוך לעיר הגדולה בדרום אפריקה 'יוהנסבורג'. 

על פי הדיווח בערוץ 12, חוקרים בדרום אפריקה עוקבים בדריכות אחר התפשטות הווריאנט החדש במדינתם, כשבמקביל, חוקרים נוספים ממדינות שונות בעולם, עוקבים אחריו בדאגה מרחוק, כשהחשש המרכזי הוא מחסינותו למערכת החיסונית. 

כאמור, ברקע הפרסומים בדבר הימצאות וריאנט חדש באפריקה אומר ד"ר נדב שורק מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה ומחלות מתפרצות ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד: "מאז פרוץ הקורונה, זוהו מספר רב של וריאנטים שונים ובכללם הוריאנט החדש מאפריקה. בשלב זה, הוריאנט עדיין לא מוגדר כווריאנט המעורר דאגה (variant of concern), אלא ברשימה עם עוד מספר לא קטן של וריאנטים שארגון הבריאות העולמי עוקב אחריהם.

טבעה של מחלה ומגפה הוא לייצר וראינטים, כיום זן הדלתא שולט בעולם, ואנחנו לא רואים התפרצות מאסיבית של וריאנט אחר. יש ניטור ומעקב באופן תמידי כדי לדעת בזמן אמת האם מתחילה התפרצות של וריאנט אחר, אך דאגה וחשש בשלב זה, הם מוקדמים מדי"

 

וריאנט דרום אפריקה יוהנסבורג בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד