י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"כל ישיבה צריכה מפלגה?"

סמוטריץ' נגד מפלגת 'נעם': "אין לה הצדקת קיום"

לאחר שהכריז על פתיחת המפקד, יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' טוען כי מפלגת 'נעם', שחברה עימו באותה סיעה, לא צריכה להתקיים כסיעה עצמאית | מנגד, את הקיום של מפלגתו של בן-גביר, הצדיק: "היא מכוונת לקהלים שונים בחלקם מהמפלגה שלנו"

סמוטריץ' נגד מפלגת 'נעם': "אין לה הצדקת קיום"
בצלאל סמוטריץ ואבי מעוז צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עימות פנימי: המפקד במפלגת 'הציונות הדתית' רק התחיל, וכבר התככים בתוך הסיעה מתעוררים לתחיה, המריבות והעימותים במפלגה המורכבת משלוש סיעות שונות, מתחילים ויוצאים לתקשורת.

יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' טען כי למפלגת 'נעם', החברה בסיעתו ומשוייכת לישיבת הר-המור השמרנית שגם היא החלה לפקוד אנשים אליה, אין זכות קיום כמפלגה, אלא צריכה להיכלל בתוך מפלגתו.

בראיון לעיתון 'בשבע', התייחס סמוטריץ' לפיצול הפוליטי באגף החרד"לי במגזר הדתי-לאומי, ואמר כי הוא "לא חושב שיש ל'נעם' הצדקת קיום כמפלגה עצמאית. אני מאוד רוצה את השותפות איתם, אבל בתוך מפלגת הציונות הדתית ולא כמפלגה עצמאית".

"למה הם צריכים להיות מפלגה עצמאית? הם מגיעים מהר המור ובצד השני יש את מרכז הרב? כל ישיבה צריכה מפלגה משל עצמה? זה לא הגיוני", תקף את שותפתם לסיעה ולרשימה בבחירות האחרונות.

כשנשאל לגבי 'עוצמה יהודית' של חבר הכנסת איתמר בן-גביר, שגם כן חברה בתוך סיעתו, אמר כי "אצלם הסיפור אחר. קודם כול, מדובר במפלגה ותיקה הרבה יותר, ובנוסף לכך היא מכוונת לקהלים שונים בחלקם מהמפלגה שלנו".

דבריו של סמוטריץ' מגיעים, כאמור, לאחר שהכריז על תחילת מפקדו. מי שהכריז מיד אחריו גם כן פתיחת השורות, הוא בן-גביר. בכך, השניים מצטרפים ל'נעם', שכבר החלה לפני כמה שבועות לפקוד את אנשיה במטרה למצב את עצמה בעמדה טובה יותר לקראת הבחירות, לכשיהיו.

בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר מפלגת נעם מפקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד