י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

סוריה הציבה סוללות טילים לכיוון ישראל • צפו

סגן שר החוץ הסורי: הצעד הישראלי שקול להכרזת מלחמה • האזור המופצץ - מחסן תחמושת ונשק • מקיין: ישראל פיצחה ההגנה האווירית הסורית • צפו בתיעוד מההפצצה

סוריה הציבה סוללות טילים לכיוון ישראל • צפו

השלכות סדרת התקיפות שביצע חיל האוויר הישראלי בדמשק נמשכות: סגן שר החוץ הסורי, פייסל אל מקדאד, אמר היום בתגובה, כי "התקיפה הישראלית היא הכרזת מלחמה". בראיון ל-CNN הוסיף אל מקדאד והאשים כי התקיפה מייצגת ברית בין טרוריסטים איסלאמיים לבין ישראל. לדבריו, סוריה תגיב בדרך ובזמן שתבחר לשם כך.

ערוץ הטלוויזיה הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה 'אל-מיאדין' דיווח הערב, כי סוריה הציבה סוללות טילים חמושות המכוונות לעבר ישראל. "סוריה מוכנה לספק להתנגדות בלבנון סוגי נשק חדיש ומתקדם", צוטטו גורמים סורים בדיווח.

הסנאטור האמריקני ג'ון מקיין, מבכירי ועדת השירותים המזוינים בסנאט, התייחס לאירועים האחרונים בסוריה ואמר: "הסורים והאיראנים עברו את הקו האדום של הישראלים. נשק מתוחכם הועבר מאיראן לסוריה בכוונה להעבירו לחיזבאללה". מקיין לגלג על ראש המטות המשולבים בארה"ב, גנרל מרטין דמפסי, שהעיד בקונגרס שמערכות ההגנה האווירית הסוריות קשות לפיצוח, בטיעון נגד הכרזה על אזור האסור לטיס בסוריה. "גנרל דמפסי דיבר על מערכות ההגנה הסוריות הבלתי ניתנות לפיצוח. חיל האוויר הישראלי פיצח אותן".

שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, אמר כי התקיפה מאיימת על השלום באזור, ומחזקת את הצורך להסרת האמברגו שהוטל על המורדים בסוריה. לדבריו, "אין לנו שום אישור רשמי, אבל ברור שהיו כמה מקורות בישראל שאישרו כי מדובר בתקיפה ישראלית". עוד הדגיש כי "על ישראל לפעול להגנה על ביטחון המדינה, אנחנו חייבים לכבד זאת".

שר החוץ הלבנוני עדנאן מנצור גינה את התקיפה, ודרש ממנהיגי הליגה הערבית לנקוט עמדה החלטית כנגד ישראל בעקבות ההפצצות בסוריה - "התוקפנות הישראלית ושתיקת הקהילה הבינלאומית", מנצור הדגיש: "זה הזמן שהליגה הערבית תבהיר את עמדתה לאור התוקפנות הישראלית נגד המדינות הערביות".

עוד בנושא:
ישראל תקפה טילים מאיראן בנמל התעופה דמשק • צפו
מלחמה בצפון? • דיווח: ישראל הפציצה שוב בדמשק
אחרי ההתקפה: 'כיפת ברזל' הוצבה בחיפה ובצפת

על פי כתב ערוץ הטלוויזיה 'אל מנאר', האזור המופצץ בדמשק הוא מחסן לתחמושת ונשק שנפגע מההתקפה הישראלית. לדבריו "במקום ישנם עדיין פיצוצים קטנים של תחמושת ואש שאוחזת בחלקים מהמבנה. ההפגזה הישראלית בוצעה גם באזור מול המרכז למחקר בג'ומרייה, השייך למחלקת הייצור של הצבא הסורי. מדובר במקום לגידול עופות, שמסביבו מתקנים לייצור בטון ותה".

עיתונאי סורי כתב בעמוד הפייסבוק שלו, על ארבעה פיצוצים אדירים - שגרמו לרעידת אדמה בעוצמה של 4.3 סולם ריכטר, ולחורים בעומק של 10 מטרים בתוך האדמה ואף עשו נזק לבתים בדמשק.

צפו:


הרצאה שאמור היה לשאת דובר צה"ל, תת אלוף יואב פולי מרדכי, ונועדה להתקיים הערב במועדון מכון ז'בוטינסקי, בוטלה. מלשכת דובר צה"ל נמסר כי ההרצאה נדחתה "עקב האירועים הביטחוניים בצפון" ו"נמסרה התנצלות לכל הנרשמים לאירוע".

גם נתניהו דחה את נסיעתו הצפוייה לסין בשעות ספורות. הקבינט המדיני-בטחוני התכנס בשעה 15:00.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, קיים היום הערכת מצב מיוחדת בעקבות המתיחות, והורה להגביר את כוננות החמ"ל העירוני ואת היערכות העירייה למצבי חירום. "הניסיון שצברנו במלחמת לבנון השנייה מלמד כי העירייה היא הגוף אליו פונים תושבים בשעת חירום ובהתאם לכך עלינו להיערך. כדי לעמוד באתגרים איתם אנו עשויים להתמודד, הקמנו בין היתר חמ"ל חדש שיאפשר לכוחות הביטחון לפעול גם בתנאים קיצוניים".

מוקדם יותר היום פורסם, כי במהלך הלילה נפרסו שתי סוללות של 'כיפת ברזל' בצפון, בחיפה ובצפת.
סוריה תקיפה ישראל חיל אוויר תחמושת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד