י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פתרון מקצועי ודיסקרטי

מה עושים עם סוד שאי אפשר לספר לאף אחד?

כבר 7 שנים מעניק ארגון 'אקשיבה' תשובות לשאלות ולמקרים הקשים ביותר ● מה עושים כאשר מתמודדים עם מקרים של שאלות באמונה? של אלימות? של פגיעות? מצב נפשי קשה? ● ל'אקשיבה' יש פתרון: צוות משיבים מקצועי ודיסקרטי שמסייע בנושאים הכי רגישים בציבור החרדי ● עכשיו הארגון פונה בקריאה נרגשת אל הציבור: אל תשאירו אף אחד לבד!

מה עושים עם סוד שאי אפשר לספר לאף אחד?
משתפים בטרדות צילום: יח"צ

להרבה אנשים יש קשיים בחיים, אך לחלקם יש קשיים שנוגעים בנושאים עדינים ש'ספאסט נישט' לדבר עליהם בחברה החרדית. כך שהם לא יכולים לשתף או לפנות לעזרה. כל מה שנשאר להם לעשות, הוא רק להדחיק ולהסתיר. מדובר על שאלות אקוטיות וקריטיות ביותר - דמיינו אישה חרדית שנמצאת במערכת זוגית אלימה, תתארו לכם גבר נשוי שכלפי חוץ נראה חרדי אך למעשה אינו שומר מצוות, חשבו על בחורה צעירה שהותקפה, או בחור מאורס שמאוד רוצה לבטל את השידוך. תחשבו על בעל ואישה שלא מדברים כבר שנה שלמה...

לחצו כאן ושתפו בקשיים שלכם>>>

נשמע לכם סיפורי אימה פרי הדמיון? עבור 'אקשיבה', אלו רק חלק מפניות אמיתיות מאד, שמגיעות לארגון על בסיס יומיומי. בהרבה מהמקרים אין איש בעולם שיודע על הקושי אתו מתמודדים הפונים ועקב אופי הקהילה ומהות השאלות הקשות, אין להם גם למי לספר ולמי לפנות

מענה מקצועי ודיסקרטי עבור כל אחד

במצבים כאלו כאשר אדם מתמודד עם מצוקות מהסוג הזה בחייו ואין לו איך להשיג עזרה או למי לפנות-המשא הרגשי נופל עליו ומצבו הנפשי יכול להתדרדר במהירות, עד למצב של סכנת נפשות כפשוטו. כדי לסייע לקשיים ולמצוקות הללו, הוקם ארגון 'אקשיבה'. הארגון מספק לכל אחד ואחת כתובת - מקום מקצועי ודיסקרטי ברשת, לאנשים שאין להם שום מקום אחר לשאול שאלות ולקבל תשובות על המצב שלהם. רק ב'אקשיבה' הם יקבלו סיוע מקצועי על ידי משיבים ומשיבות מקצועיים, פסיכולוגים עובדים סוציאלים , רבנים ויועצים מומחים, בצורה דיסקרטית ואנונימית לחלוטין.

צוות המשיבים מעניק לפונים מענה רגיש ומקצועי ונותן להם תמיכה בלתי מסויגת ועצות מעשיות. מענה ייחודי זה נמצא באתר 'אקשיבה', אליו יכול יכול כל אחד לשלוח את השאלה או הסיטואציה בה הוא נמצא ולקבל מענה. 'אקשיבה' מפעילים גם צ'אט LIVE אנושי עם משיבים מומחים ורגישים, שמעניקים לו פתרונות ותשובות לשאלות הקשות. כמויות הפונים האדירות, הוכיחו שקיים צורך ענק בשירות הזה. אל הצ'אט והאתר זורמות ללא הפסקה, שאלות קשות של אנשים מכל הסוגים והגילאים, שרק חיפשו מקום לפרוק ולספר את הסיפור שלהם.

כל תוכן ההתכתבויות, נשמר בדיסקרטיות מלאה ובסודיות מוחלטת, בין השואל לבין המשיב, מתוך הבנה ורגישות לסיטואציה העדינה. היועצים נחשפים לסיפורים הכי קשים שקיימים בחברה החרדית ולסודות הכי מצמררים שאפשר להעלות על הדעת. אך הם לא נרתעים, תמיד יש להם מילים טובות ועידוד עבור הפונים.

צוות משיבים ומטפלים מקצועי ומוסמך

צוות המשיבים מורכב ממטפלים בעלי הכשרה ואנשי מקצוע בתחום הנפש. רובם בעלי קליניקות טיפול ואפילו ארגונים משלהם, אנשים אשר מנהלים סדר יום עמוס ביותר של טיפולים, פגישות, הרצאות וכו' . אך בכל זאת מתוך הכרה והבנה לחשיבות העניין הם משקיעים ממרצם ומזמנם היקר כדי להקשיב ולעודד את הפונים ולכתוב תשובות מקצועיות, מעמיקות ומפורטות באתר ובצ'אט. חלק קטן מהשאלות הללו, כשליש בערך, מתפרסם באתר 'אקשיבה' כדי לסייע לשואלים שנתקלו בקשיים דומים.

לארגון כיום יש למעלה מ- 80 משיבים ומשיבות מקצועיים, פסיכולוגים/יות, עו"סים/יות, אנשי ונשות חינוך, אשר עוברים הדרכה מתאימה, ומהווים מענה ייחודי במינו לחברה החרדית. חלק מהשאלות והתשובות שהתקיימו בצ'אט במהלך הזמן, עולות לאתר ומודפסות בספרי השו"ת של 'אקשיבה', לאחר הסכמה של השואלים ובטשטוש פרטים נחוצים. כדי שעוד אנשים שמתמודדים עם בעיות דומות יוכלו למצוא עבורן פתרון.

יותר מחצי מיליון משתמשים באתר

'אקשיבה' מהווה כיום הגורם היחיד המנגיש עזרה ראשונה אינטרנטית לציבור החרדי, בתחומי הנפש, המשפחה, הזהות, החינוך, והזוגיות, ומהווה את ה"קו חם" האינטרנטי היחיד בחברה החרדית. כדי לקבל מושג על היקף הפעילות הענק של הארגון, הנה כמה מספרים שנותנים אומדן:

2,000 שאלות חדשות כל שנה.

2,400 שיחות צ'אט לייב עם מטפלים.

84 משיבים מקצועיים.

1,000 תשובות נקראות ביום.

יותר מ- 500,000 משתמשים באתר.

2,700 ספרי שו"ת אקשיבה ועוד

64,000 מנויים שבועיים.

"כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא ואנחנו ב'אקשיבה' מתעסקים בהצלת הנפש. בעזרת סיוע וטיפול מקצועי במצוקות שאין להם כתובת אחרת. אנחנו מרימים אנשים מהמקום הנמוך והקשה ביותר ומעניקים להם תשובות וייעוץ דיסקרטי התואם את אורח החיים החרדי". מסכם יו"ר ארגון 'אקשיבה' הרב מיכאל נכטילר.

בשנה האחרונה חלה עליה דרסטית בכמות הפניות

בשנה האחרונה עקב התפרצות נגיף הקורונה, אסון מירון ואירועים אחרים שהתחוללו בציבור שלנו וגרמו לזינוק אדיר במספר הפונים. מספר ההתכתבויות והפניות כמעט הכפיל את עצמו – מדובר על כ- 1,000 כניסות בכל יום ואלפי שאלות בשנה שמתקבלות באתר ובצ'אט של 'אקשיבה'.

אל תשאירו אותם לבד!

בואו גם אתם לקחת חלק במפעל האדיר הזה, שמציל נפשות על בסיס יומי כפשוטו. יש כל כך הרבה אנשים שמתמודדים עם סודות ומצוקות, סודות שאי אפשר לספר לאף אחד. הם שרויים במצוקה ואין להם למי לפנות, אל תשאירו אותם לבד... עזרו ל'אקשיבה' להמשיך להעניק להם אוזן קשבת ויד מכוונת.

לחצו כאן ושתפו בקשיים שלכם>>>

אקשיבה שיעור באמונה שאלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד