י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מתנה לחג"

העונש שתבקש הפרקליטות לבכיר שהורשע בשוחד

סגן מנהל אגף חוזים רכש ולוגיסטיקה בחברת נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ), שמעון (שימי) בן דוד, הורשע בעבירה של לקיחת שוחד ובשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים | במסגרת הסדר טיעון סוכם כי הפרקליטות תבקש להטיל על בן דוד 13 חודשי מאסר בפועל וקנס או מאסר נוסף תמורתו וההגנה תהיה חופשית בטיעוניה

העונש שתבקש הפרקליטות לבכיר שהורשע בשוחד
אילוסטרציה צילום: pexels

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע היום על פי הודאתו את שמעון (שימי) בן דוד, ששימש סגן מנהל אגף חוזים רכש ולוגיסטיקה בחברת נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ) בעבירה של לקיחת שוחד ובשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים.

במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו הצדדים הגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה כתב אישום מתוקן במסגרתו בן דוד הודה כי בעת ששימש סגן מנהל אגף החוזים בנתיבי ישראל קיבל שוחד בסך של 9,000 ₪ מיוסי קורצוולד שהיה מודד מוסמך אשר סיפק שירותי ייעוץ לנתיבי ישראל; קורצוולד, אשר הועמד לדין בנפרד והורשע, נתן את השוחד לבן דוד במשרדו של בן דוד, בשלוש הזדמנויות שונות, והציגו בתחילה "כמתנה לחג".

בנוסף, בן דוד הודה כי בעת עבודתו בחברה היה מצוי ביחסי חברות וקרבה עם מוריס בר-גיל, הבעלים של שתי חברות שסיפקו שירותים לנתיבי ישראל, ועם יצחק ונונו וליאור לנקרי שסיפקו אף הם שירותים לנת"י באמצעות חברות שבבעלותם. בר-גיל, ונונו ולנקרי העניקו לנאשם במסגרת יחסי החברות ביניהם מתנות יקרות ערך ואף טסו איתו לחו"ל. במקביל בן דוד הודה היום, כי פעל בעשרות ישיבות בענייניהן של החברות שבבעלותם, זאת בעת שהוא משמש יו"ר ועדת מכרזים בנתיבי ישראל, וכי עשה זאת בעת שהוא מצוי בניגוד עניינים נוכח יחסי החברות איתם. (בר-גיל, ונונו ולנקרי, הועמדו לדין בנפרד, הורשעו ונדונו למאסרים בעבודות שירות ולקנסות של בין 700,000 ₪ ל- 900,000 ₪).

במסגרת הסדר טיעון סוכם כי הפרקליטות תבקש להטיל על בן דוד 13 חודשי מאסר בפועל וקנס או מאסר נוסף תמורתו וההגנה תהיה חופשית בטיעוניה.

את הפרקליטות מייצגים בפרשה עוה"ד קרן שמיר-עוז, ערן זלר, וניר וינטראוב, מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בליווי סגן מנהל המחלקה הכלכלית ד"ר מאור אבן חן.

כתב האישום בו הודה בן דוד הוא חלק מפרשת 618, אשר מכונה "פרשת נתיבי ישראל" - פרשת שחיתות רחבת היקף שנחקרה ע"י חוקרי יחידת יאל"כ של להב 433 ופקיד שומה חקירות תל אביב, ובה הגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה שלושה עשר כתבי אישום שונים. הציר המרכזי של הפרשה סובב סביב עבירות שחיתות שבוצעו בחברה הממשלתית במשך כעשור, על ידי מנהלים ועובדים בה, וכן על ידי ספקים חיצוניים בהם מנהלי פרויקטים, קבלנים ונותני שירות אחרים.

הרשעה נתיבי ישראל פרשת שוחד עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד