י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אפשר או צריך לתת?"

צפו: שר התורה מגיב בקולו לשאלות החשובות בנוגע לחיסונים

בסרטון שמתפרסם הערב (חמישי) - כמה שעות לאחר הדיון שהתקיים היום במעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי עם בכירי המומחים במערכת הבריאות - ניתן לצפות בדבריו הברורים של הגר"ח בנוגע לחיסונים • צפו בתיעוד 

צפו: שר התורה מגיב בקולו לשאלות החשובות בנוגע לחיסונים
בכירי הרפואה במעונו של הגר"ח קנייבסקי צילום: שוקי לרר

ברקע החששות וההתלבטויות של חלקים בציבור שומרי התורה מפני החיסון נגד קורונה, מתפרסם הערב (חמישי), סרטון שבו ניתן לשמוע בבירור את שר התורה הגר"ח קנייבסקי, עונה לשאלות החשובות בנוגע לחיסונים ומסיר את החששות והלבטים מהציבור.

מדובר בדיון שנערך במשכנו של שר התורה ברחוב רשב"ם בבני ברק שבו השתתפו בכירי מערכת הבריאות, ומי שעומדים בחזית המאבק בנגיף.

בסרטון ניתן לראות את הגר"ח, נשאל ע"י נכדו המסור הרב יענקי קנייבסקי: "מתחילים עכשיו לתת את החיסונים של הקורונה גם לילדים, אנשים רוצים לשמוע, האם צריך לתת לילדים את החיסון?" שר התורה מגיב בבהירות: "כן".

נכדו מדגיש את השאלה - האם אפשר לתת או שצריך לתת? - הגר"ח קנייבסקי עונה בהחלטיות: "צריך".

"ומה אפשר לומר למי שמפחד", נשאל הגר"ח שענה - "שיתפלל".

הדברים הברורים והחשובים בסרטון, מצטרפים, כזכור, למה שנדון מוקדם יותר בדיון שנערך במשכנו של הגר"ח, שבו נכחו פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא ורופאו האישי של שר התורה, ד"ר משולם הרט, שביקשו לשמוע את דעת התורה בנוגע לחיסוני ילדים, ולקבל את ברכתו למבצע החיסונים בדרך הנכונה, וכן לעודד התחסנות תלמידים ותלמידות במוסדות החינוך בציבור החרדי.

פרופ' זרקא הציג לפני הגר"ח את אישורי ה-FDA, משרד הבריאות ואת חוות הדעת של גדולי הרופאים וכן את הנתונים המצביעים על יעילות ובטיחות החיסונים גם לבני 5 ומעלה. בהמשך דבריו הוסיף פרופ' זרקא כי קיימת מגמת עליה בתחלואת הקורונה, וכי הנתונים מצביעים על כך שהתחלואה כעת היא בעיקר בקרב ילדים שלא יכלו להתחסן עד כה.

פרופ' רן בליצר, ראש שירותי הבריאות של 'כללית', הרחיב בבית הגר"ח את היריעה והציג נתונים לאחר התחסנות בקרב מיליוני ילדים בארצות הברית, וממחקרים עדכניים שנערכים בארץ וברחבי העולם על חיסוני הילדים, וסיכם כי התועלות והיתרונות הבריאותיות לילדים שיחוסנו נגד נגיף הקורונה, עולים בעשרות מונים על הסיכונים ותופעות הלוואי מהחיסון.

גם ד"ר משולם הרט הסביר על חשיבות חיסון הילדים, על הבעיות הרפואיות והסיבוכים שהתגלו בקרב ילדים שחלו בקורונה.

הגר"ח האזין לדבריהם של הרופאים ולאחר ששאל, חקר והתעניין כי התקבלו הנתונים ותוצאות המחקרים בנוגע לאיזון בין בטיחות ויעילות החיסון וסיכוני המחלה, הורה כי צריך לחסן את הילדים מגיל 5 ומעלה. הגר"ח בירך את המתחסנים הצעירים בבריאות איתנה ואת עובדי מערכת הבריאות בברכת הצלחה.

הגר"ח קנייבסקי מערכת הבריאות חיסון לקורונה חיסון ילדים סלמאן זרקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד