י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כל השאלות הקשות בפנים

ראשי 'לב טהור' מגיבים על הטענות: "כן, אנחנו מחתנים קטינים ונתבע את כולם"

אחרי מאמצים רבים הצלחנו להשיג את אחד ממנהיגי 'לב טהור', אוריאל גולדמן, לשיחה ארוכה, שבה הוא פרס את גרסתו לכל העדויות הקשות על התעללות, תעניות, הכאות בפומבי ונישואי קטינים | הוא כמובן הכחיש הכל, מלבד נישואי קטינים וגם איים לתבוע • כזה עוד לא שמעתם

ראשי 'לב טהור' מגיבים על הטענות: "כן, אנחנו מחתנים קטינים ונתבע את כולם"
ד"ר דיוויד רוזאלס/אוריאל גולדמן צילום: באדיבות המצלם

לאחר העדויות המחרידות שפרסם 'בחדרי חרדים', מפי צעירים שנמלטו מכת 'לב טהור', אחד מראשי הכת מגיב על שאלות נוקבות, ומתייחס לטענות החמורות שפורסמו.

אוריאל גולדמן, מראשי הכת, עונה ל'בחדרי חרדים' על סדרת שאלות שהפננו אליו בדבר האשמות החמורות שמטיחים הניצולים האומללים. גולדמן הפך לאחד המנהיגים הבולטים, לאחר שראשי הכת הקודמים נמצאים במעצר וממתינים לגזר דינם בארה"ב שעשוי להגיע לעשרות שנים מאחורי סורג ובריח. ראשי הכת נאשמים בחטיפה והתעללות מסוגים שונים, ובמספר סעיפי אישום נוספים.

בשיחה מאיים גודלמן בתביעות דיבה ותוקף את האחים מנדי ויואלי לוי שסיפרו כי הם עברו התעללות קשה מצד מנהיגי הכת. לטענת גולדמן כל הטענות הן בגדר עלילה, "צה"ל ומדינת ישראל עשו יד אחת עם ה-FBI נגדם". כך לטענתו.

האם אתם מחתנים קטינים?

"אנחנו עושים הכול על פי תורה, כך הוא הנוהל שלנו. בשולחן ערוך - שהוא ספר החוקים של כלל ישראל מאז ומתמיד – כתוב שמצווה מן המובחר להתחתן בגיל 13, וכן נהגו בכל הדורות. למה מצווה מן המובחר? כי לא בכל פעם אפשר לעשות את זה, תלוי לפי מצב הבן והבת. אז כן, אנחנו מחתנים לפי גיל השולחן ערוך, לא "קטינים" ולא "בגירים", אנחנו לא גורסים את ההגדרות של המערב המתבולל."

אתם מרביצים לילדים בפני כולם? באחת העדויות מספרת נערה שהיא חטפה מכות בפני כולם, ואז נאלצה לנשק את ידה של האישה המכה, האם זה נכון?

"אתה מעמיד אותנו על ספסל הנאשמים כאילו אנחנו אנשים מפוקפקים שיש הרבה עדויות נגדם, ואחת העדויות גם האשימה אותנו על הרבצות".

ומה אתם עונים על האשמות הללו? האם גם זה לא נכון?

"האמת היא, אנחנו רחוקים מכל ההאשמות כרחוק מזרח ממערב. אצלנו לא מרביצים, לא מחרימים, ולא עושים שום מניפולציה לאיש, לא גדולים ולא לקטנים."

"אלו המאשימים פועלים בזדון וברשעות, כי מה שבאמת כואב להם, זה שקהילת לב טהור מהווה דוגמה חיה שבדור הזה כן אפשר ללכת אחורה ולהתנהג בדרכי היהדות כמו בדורות הקודמים ללא שום מפריע. ועל זה אין תשובה אמיתית, רק עלילות של שקרים".

עוד כתבות ופרסומים על 'לב טהור'

לטענת גולדמן, בשיחה עם 'בחדרי חרדים', ישנם רופאים קבועים במתחם הכת, וכולם מקבלים טיפול רפואי, כולל חיסונים. אתה יכול לתת לי שם של רופא שהיה אתכם בגואטמלה? ואת מספר הטלפון שלו?

"מר פרבר, כן, יש לנו רופאים קבועים שעושים עבודה מאוד טובה, וגם עושים חיסונים לפי הצורך ולפי שיקול דעתם המקצועית. אבל סליחה מר פרבר, הרופאים שלנו לא עובדים לתאם את הצרכנים הישראליים לכתבות הנאצה שלהם, אז אין טעם לתת לך את המספרים שלהם ולחשוף אותם אליכם."

אוריאל גולדמן.

למה אתה לא תובע את אלו שמספרים עליכם את כל הדברים האלה?

"האמת היא שאנחנו כן תובעים ותובעים, ובדיוק עכשיו אנחנו עושים תיק מקיף של תביעות נגד אלו שמפעילים נגדנו רדיפה חסרת תקדים."

"הרבה פעמים רצינו לעשות את זה, הבעיה הכללית היא שאלו הממסדים שבהם נמצאים הרודפים, הם עצמם מממנים את זה, אז איפה לתבוע? לך תתבע את הכתב הישראלי שמבצע בדיוק את הרדיפות שהבוסים שלהם הממשל הציוני מפעיל."

"גם אתה מר פרבר כתבת 'אנחנו בעידן שיודעים איפה הם נמצאים בכל זמן ועת, לכן הגיע הזמן לעשות מעשה הירואי, גם אם הוא נוגד חוק בינלאומי כזה או אחר', וזה לא חידוש שלך בכלל, יעקב מרגי אמר כן בכנסת במילים ברורים כבר בשנת 2014 שנגד לב טהור צריכים להתנהג בחוק פלוס. ואחד מהמתכונים של חוק פלוס הוא לא לתת לנו שום צ'אנס של זכות הדיבור והגנה."

עוד משיב אוריאל גולדמן ל'בחדרי חרדים': "כל פעם שיש איזה הצגה של דיון בבית משפט או בכנסת של הציונים נגדנו, נסינו לשלוח נציג חוקי כדי להתעמת נגדם, לא בגלל שאנחנו מחשיבים בכלל את הממסדים הציוניים, אלא רק בגלל שרצינו לעצור את ההשלכות האיומות שיצאו מכל הדיונים האלו, אבל כאמור שהתנהגו נגדנו רק מכוח חוק אחד, חוק רדיפת היהודים המלוכלכים של לב טהור, ולכן לא נתנו לנו בשום פעם שום זכות דיבור והגנה."

"אנחנו באמת מאמינים ומקווים שהישועה שלנו תגיע בקרוב בעזרת ה', ונוכל לתבוע באלפים ורבבות את כל מי ששפך את דמינו, כולל האתר שלכם הנקרא בזיוף בחדרי חרדים".

למה לדעתך רודפים רק אתכם ולא רודפים את סאטמר או את סקווירא?

"אם מסתכלים קצת על דברי מייסדי הציונות, תראו שהיו תוכניות מסודרות איך לרדוף את אלו שעדיין אדוקים בדתם, ולשלול מהם את הזכות לגדול את בניהם. היו פה ושם שינויים טכניים איך ליישם את זה, ובעיקר כשראו שהרדיפות לא כל פעם עושים את שלהם, וההתייפייפות הרבה פעמים עשתה את העבודה שלה פי עשר."

נראה בצד, אוריאל גולדמן.

"גם נכון לעכשיו כל הקהילות החרדיות הן על הכוונת שלהם, אבל לקהילות אלו יש להם דרכים הרבה יותר מתוחכמות, כולם שם מושפעים מהנציגים של הציונים, והציונים יודעים את זה היטב. אין שום קהילה שאין להם השפעה חודרת מהקלקול הציוני ו/או המודרניזציה, לדוגמה אחת מצינורות הביוב שלהם הם הכתבים החרדיים, כולל ברשימה האתר שלכם הנקרא בזיוף "בחדרי חרדים".

עוד כתבות ופרסומים על 'לב טהור'

"הקהילה שלנו ברוך ה' מתמקדת לקבל את השפעתה רק מדרכי התורה ומדרכי הדורות הקודמים, וברוך ה' זכינו בכלליות לסגור את כל ההשפעה החיצונית של מייצגי הציונים, ודבר זה ידוע לכולם, ולכן לא נשאר להם שום אמצעי רק רדיפה מתקדמת בכל אמצעיה".

האם תכננתם לרצוח את הילדים אם צה"ל יצנח כדי לחלץ אותם?

"שוב שאלה של רדיפה, נוסח של השטרימר הנאצי", משיב גולדמן בזעם ומבהיר, "אנחנו אוהבים את ילדינו, אנחנו שומרים עליהם ומלמדים אותם לחיות כל הזמן בתקווה ובאמונה גם תחת מצבים קשים של רדיפות קשות".

"אגב, אנחנו מאוד עסוקים להגן על הילדים שלנו, ולהגן עליהם מהרוצחים ושופכי הדם, הצה"ל והחברים שלהם".

האם מנעתם טיפול רפואי מאנשים, לדוגמא אביהם של האחים לוי, ושלחתם אותו לטיפול בבית חולים כשהיה מאוחר מדי?

"חברינו היקר הרב יהושע לוי ז"ל, נפטר כמה ימים אחרי פשיטה אכזרית שאורגנה רשמית על ידי המדינה הציונית, הם לקחו ממנו כמו שלקחו מכולם את כל התרופות שהוא לקח בקביעות במרשם של רופא".

"הוא היה עצוב וחלש אחרי הפשיטה הזאת, אבל מצד שני הוא הגיע לבית כנסת, השתתף בתפילות והתחזק בכל כוחו. בחול המועד סוכות, יומיים לפני פטירתו, הוא השתתף בשמחת בית השואבה ורקד ריקודים נפלאים. אבל מה שקרה, שהיה לו זיהום מתקדם ברגל שהוא לא סיפר לאף אחד. כשנתוודע הדבר לרופאים בקהילה הם שלחו אותו מייד לבית חולים הקרוב, אבל שם הסתבך הדבר ואחרי יומיים הוא נפטר בגלל זיהום בדם".

אתם נותנים עונשים של תענית דיבור? לצום פעמיים בשבוע?

"אנחנו לא נותנים עונשים בכלל, אין דבר כזה בקהילה. אם יש מישהו שמרבה לדבר דברים בטלים, כל מחנך ייעץ לו למעט בדיבור וגם בדברים הכרחיים, וזה כן יכול לקרות. מי שמקבל ייעוץ כזה ולא מקיים את זה, הוא לא יקבל שום עונש או ריחוק. לפעמים כן יקבל את התוצאה של המחלה שלו בגדול, דוגמת יואל לוי שבסוף נטש את הדת תוך בעיטה חזקה באימא וכל המשפחה שלו".

למה עזבו אתכם קהילת הגרים בגואטמלה?

"הגמרא אומרת רוב גרים חוזרים לסורם, ככה זה היה גם אצלנו. יש כאלו שהשתלבו בקהילה והם נהיו לאחד מאיתנו, ויש כאלו שכל הזמן התמרדו, במיוחד במריבות פנימיות שלהם בין הגואטמליים להאל-סלבדורים. היו גם כאלו שהמשיכו בדרכים הפליליים שלהם, לגדל ולמכור סמים. אלו שתי הקבוצות האחרונות נזרקו מאיתנו והם המייצגים את כל המחלוקות נגדנו".

כך נראה בית מגורים ב'לב טהור'.

"אגב, "קהילת הגרים" שאתה מדבר מהם ידועים שהם מריבים תמיד בינם לבין עצמם, תקשיב טוב לכמה ראיונות של ר' עקיבא קליין מקרית טאהש שמנסה לעזור אותם, הוא גם מודה בזה שככה המציאות".

ה-FBI עצר את המנהיגים שלכם, משרד המשפטים פרסם כתבי אישום חמורים נגדם.

על כך אומר גולדמן ל'בחדרי חרדים': "הFBI של מלכות רומי הרשעה הם חברים הכי טובים של הציונים והם עובדים בשיתוף פעולה לכל האג'נדות שלהם. כבר עשרות שנים הם יושבים על הגדר ומחכים להזדמנויות לשבור את קהילת לב טהור".

"כתב האישום שלהם הוא דוגמא בולטת לרדיפה ועלילת דם בגדול. תסתכל קצת על ההודעה שלהם לעיתונות, הם מאשימים את "מנהיגי לב טהור" על "חטיפה מזעזעת", על אף שהם כותבים בכתב האישום ובמסמכי ביהמ"ש שהילדים ברחו מעצמם מיד שוביהם. הסיבה להאשמה היא לא אחרת על סמך מה ש"כולם יודעים" שבקהילת לב טהור הילדים עוברים התעללויות פיזית נפשית ומינית. אז במילים אחרים: כל שיטה לגיטימית להגן על ילדינו היא לא חוקית, כי אם יחזרו לקהילה שלנו יעברו עליהם מה ש"כולם יודעים."

"בימים אלו כ"ק אדמו"ר שליט"א (נחמן הלברנץ. י.פ.) ישב על ספסל הנאשמים רשמית על עוון חטיפה, אבל בפועל על האשמה של הנהגת קהילה הנאמנת לה' ולתורתו. העד המרכזי במשפט פשוט הציג לפני חבר המושבעים את כל פרטי ההלכות של קדושת ישראל וטהרת המשפחה באופן שלילי, והשופט באופן לא חוקי שלל את הזכות של ההגנה. בימים אלו אנחנו פועלים בעזרת ה', להציג לבית המשפט לערעורים את כל העוולות הנוראות שנעשו במשפט ראווה זה. ואל תדאג, הפסוק מבטיח: כל כלי יוצר עליך לא יצלח וכל לשון תקום איתך למשפט תרשיעי, זאת נחלת עבדי ה' וצדקתם מאיתי נאום ה'."

האחים לוי פרסמו עדויות קשות נגדכם, עדויות מצמררות, לטענתם הם הוכו קשות וסבלו מעונשים כבדים.

"יואל ומנחם מענדל לוי הם קורבנות של הרדיפות של הציונים". טוען גולדמן בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. לדבריו: "כבר כמה שנים לפני שעזבנו את קנדה, אימא שלהם כמו הרבה אזרחים ישראלים בקהילה, נשללה מלקבל הארכה של הדרכון שלה, והסיבה הייתה פשוט בגלל היותה חלק מהקהילה. כתוצאה מזה היא לא קיבלה הארכה על הוויזה שלה בקנדה, ולבסוף היא נזרקה מקנדה ביום בהיר אחד תוך שהיא נאלצת להשאיר את הילדים שלה לבד".

ילדים ב'לב טהור'.

"אחרי הרבה מאמצים היא חזרה לקנדה ונזרקה שוב, הפעם ביחד עם האבא ר' יהושע ז"ל, שגם הוא לא קיבל הארכה על הדרכון הישראלי שלו. הילדים המסכנים שלהם נהיו קורבנות לעובדי הרווחה שגם פעלו תחת לחץ של משרד החוץ והשגרירות הציונית, כמו שהם הצהירו בפירוש בכנסת שלהם."

"גם אחרי שכל משפחות הקהילה כבר עברו מקנדה לגואטמלה בגלל גזירות החינוך, ילדי משפחת לוי נשארו לבד בקנדה תקופה ארוכה, בלי אבא, בלי אמא, בלי חברים ובלי שום מסגרות של מוסדות חינוך."

"הסבתא היקרה שלהם נשארה איתם ועשתה כל מאמץ להנפיק להם דרכונים כדי שיוכלו לחזור להוריהם. אבל שוב הממשלה בקנדה בהוראת חבריהם הציונים ביטלו כל הדרכונים של כל ילדי הקהילה, וילדי משפחת לוי בהיותם נכדים של אזרחים ישראלים מכל הצדדים הם לא הצליחו לקבל דרכונים אחרים, רק אחרי מאבק מתמשך של חצי שנה הם קבלו דרכונים ובסוף התאחדו עם הוריהם, שני האחים הגדולים נהרסו על ידי זה ואף פעם לא חזרו למצבם הקודם."

לגרסת גולדמן: "אחרי פשיטה אכזרית שיוזמה על ידי משרד החוץ הישראלי ושגרירות ישראל בגואטמלה, אבא שלהם הרב יהושע לוי היקר נחלש מזה מאוד, ובסוף קיבל זיהום ברגל שהתדרדר לזיהום בדם ונפטר בבית חולים בגואטמלה. אחרי הפטירה של האבא שני הבנים המבוגרים שמצבם כבר לא היה טוב מלפני כן, לא הסתדרו עם האמא, הם רבו איתה כל הזמן ולא נתנו לה מנוח. במיוחד מענדל הבן השני חטף עליה עצבים, זרק עליה דברים, והפך את כל הבית שלה לגן החיות בלשון המעטה. האמא המסכנה שלחה את הבנים שלה לקרובי משפחה שלה כדי להציל את הילדים האחרים, דבר זה היה למורת רוחם של הבנים המבוגרים. כשהאמא התחתנה שוב הבנים המבוגרים ייצרו סטיגמה על הבעל השני, והתחילו מריבות קודם-כל אתו ואחר כך שוב עם האמא שלהם, עד שלבסוף התדרדרו ויצאו מן הקהילה."

נשים וילדיהן ב'לב טהור'.

"יואל ומענדל לוי לא סבלו שום עונשים או מכות, לא הוכרחו לשום שידוך, וגם לא ברחו או חולצו מהקהילה, הם הלכו מרצונם ובהסכמה מלאה, כל השאר זה שקר מוחלט."

"יואל ומענדל לוי גם לא מצאו את מקומם בקהילת טאהש בקנדה אפוא שהם הלכו אחרי שעזבו את הקהילה, כל אחד שטיפל בהם בקהילת טאהש קיבל גם איומים מהם על הלשונות בשלטונות, אבל מה נעשה שעל קהילת טאהש אין במה לרדיפות והכפשות, אבל על לב טהור יש במה להכפשות בכל קנה מידה אפשרי לכל מתוסכל שמחפש תשומת לב הציבור. אין בדיקה לאמינות בכלל כשמגיע לפרסום שלילי נגד לב טהור, רק כלל ראשון ואחרון שכמה שזה יותר עסיסי ומכפיש זה יותר אמין ומקובל."

"סוגים כגון אחים לוי אלו, משמשים כשופרות להסתה ושלהוב הרדיפה נגד קהילת לב טהור בידי הממסד הציוני והממשל הפדרלי של ארה"ב חברים הטובים שלהם, אבל רק שלא נשכח שנוהל כגון זה יעבוד לבסוף כבומרנג בידי שולחיהם, שכמה שיגדילו את השקרים והעלילות, התביעה של הוצאת דיבה וקריאה לרצח-עם יתבסס יותר, ואז כל מי שפרסם את דבריהם ותמך בהם ייענש יותר".

שתי נשים סיפרו דברים מאד קשים עליכם, האשימו אתכם בדברים איומים, לדוגמא מכות שהן חטפו מול כולם, ותכנון לרצוח את הילדים אם צה"ל יצנח לחלץ אותם.

"אני לא מכיר את הנשים הללו, לא נראה לי שהם נשים שהיו פעם בקהילה, נראה לי שמדובר בנשים שעורכות הצגה. אבל ההאשמות הן לא חדשות, כבר מזמן מאשימים את היהודים בערבוב דם של ילדים נוצרים במצות שלהם".

"לגבי עלילת של רציחת ילדים, כבר הגבתי לפני כן בקצרה, וגם כתבתי מכתב מפורט אתמול".

יש עוד מתלוננים נגדכם, חלק התלוננו גם בעבר ועדיין טוענים שאתם אכזריים מאד.

"אין שום מתלונן, יש מערכת משומנת המחפשת ומעודדת כל אחד שיש לו סכסוך פרטי נגד כלליות קהילת לב טהור או סכסוך אישי נגד אדם פרטי בקהילה, לייצג עלילות שקריות ובכך לקבל במה מכובדת". 

עד כאן הראיון עם אוריאל גולדמן, שיוצא להגן על שמה של הכת כאחד ממנהיגיה כיום ומסתבר גם כדוברה היחידי לעת עתה. 

ד"ר רוזאלס.

בנוסף, 'בחדרי חרדים' שוחח עם אחד הרופאים שהצטרפו לכת, רופא עור, ד"ר דיוויד רוזאלס מגואטמלה, שאישר כי כולם מקבלים טיפול רפואי. רוזאלס שהצטרף ל'לב טהור' בשנה וחצי האחרונות, אומר ל'בחדרי חרדים', כי כל אנשי הכת מקבלים טיפול רפואי כל הזמן; "אני מכיר את אנשי הכת מאז שהם הגיעו לגואטמלה, גם לפני שהצטרפתי ללב טהור הם קיבלו טיפול רפואי, ציבורי או פרטי, בשנה וחצי האחרונות אני חלק מהם, ואני לא רואה שום התעללות ושום דבר מכל מה שמספרים עלינו, כולם מקבלים טיפול רפואי".

כתב אישום חמור נגד ראשי הכת

כזכור, ביולי 2019, הוגש כתב אישום נגד ראשי 'לב טהור', כנופיה אכזרית שחטפה ילדים תוך חילול שבת בנסיעה ברכב ובטיסה, כשהילדים לבושים מחופשים לגויים כדי להסוות את זהותם. כפי שניתן לראות בתיעוד. חבר מושבעים בארצות הברית פסק כי שני החוטפים מכת 'לב טהור' הורשעו בכל האישומים שהתגבשו נגדם. גזר דינם שעשוי להגיע לשנים רבות מאחורי סורג ובריח יינתן במועד מאוחר יותר.

מאיר רוזנר ונחמן הלברנץ, הורשעו בחטיפתם של אח ואחות קטינים שעזבו את כת 'לב טהור' מברוקלין בניו יורק למקסיקו. כתב האישום הוגש נגד נחמן הלברנץ, בנו של המנהיג המנוח שלמה הלברנץ ז"ל, שמת לפני ארבע שנים בטביעה בנהר במקסיקו כשטבל ביום שישי בסמוך לכניסת השבת.

כתבי אישום נוספים הוגשו נגד שאר חברי הכנופיה, האחים מאיר רוזנר, אהרן רוזנר, יעקב רוזנר ומתתיהו משה מלכה. נגד העצורים ישנם מספר סעיפים פליליים, חטיפה, התעללות, חטיפת קטינים וכן שימוש בזהות מזויפת.

אוריאל גולדמן לב טהור נישואי קטינים התעללות בילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 69 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד