ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בעקבות הזן החדש

חוזרים להגבלות: מדינות שהטיסה אליהן נאסרה; השבים יחויבו בידוד במלונית

נוכח התפשטות זן חדש של נגיף הקורונה במדינות דרום אפריקה, יוגדרו מדינות אלה כאדומות שהטיסה אליהן אסורה והשבים ממנה יאלצו להיכנס לבידוד למשך 7 ימים במלונית וישוחררו לבתיהם לאחר שתי בדיקות PCR שליליות 

חוזרים להגבלות: מדינות שהטיסה אליהן נאסרה; השבים יחויבו בידוד במלונית
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות מה שנראה כהתפרצות זן חדש ונוסף של נגיף הקורונה, ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב (חמישי) התייעצות בלשכתו, בסופה החליט להגביל טיסות ממדינות שיוגדרו כאדומות בעקבות ההתפרצות.

מלשכת ראש הממשלה מסרו כי נפתלי בנט, קיים התייעצות עם שר הבריאות ניצן הורביץ, מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש יחד עם ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות והממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, בעניין הזן החדש של נגיף הקורונה שהתגלה בחו"ל - B.1.1529.

בתום הדיון קיבל ראש הממשלה את הצעת משרד הבריאות כי נוכח התפשטות הזן החדש במדינות דרום אפריקה, יוגדרו כמדינות אדומות. כמו כן, הנחה נפתלי בנט לבחון עצירה מיידית של טיסות ממדינות אלו לישראל ומישראל אליהן, או את יישומו של מתווה אחר למניעת התפשטות הזן בישראל. 

בדיון המשך בראשות ראש הממשלה ושר הבריאות, התקבלו החלטות נוספות, לפיהן, המדינות הבאות שהוגדרו בשלב זה כאדומות, הן: דרום אפריקה, לסוטו, בוטסואנה, זימבבואה, מוזמביק, נמיביה ואסוואטיני. זרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל.

כלל השבים לישראל ממדינות אלו, לרבות מחוסנים בחיסון שלישי, יופנו לבידוד במלוניות קורונה למשך 7 ימים, וישוחררו לאחר ביצוע 2 בדיקות PCR שתוצאתן שלילית. נוסעים שיסרבו להיבדק יחויבו בבידוד שאורכו 14 ימים במלונית קורונה.

ראש הממשלה יקיים הערכות מצב באופן שוטף, ביחד עם שר הבריאות וגורמי המקצוע במשרדו, במטרה לעקוב באופן הדוק אחר התפרצות הזן החדש ולמנוע את התפשטותו בישראל.

על הווריאנט החדש

ווריאנט חדש בשם 'B1.1.529' התגלה במדינה האפריקנית 'בוטסואנה'. על פי הדיווח הבוקר (חמישי) ב'חדשות 12', הווריאנט האפריקני זוהה עד כה ב-10 אנשים משלוש מדינות שונות והוא מוגדר "כמדבק במיוחד".

למרות שרק עשרה נדבקו בו עד כה, הוא מצליח להלחיץ את המומחים למחלות זיהומיות שחוששים מפניו בשל כמות המוטציות הגדולה שהוא נושא. הד"ר טום פיקוק, וירולוג מלונדון התייחס בחשבון הטוויטר שלו לווריאנט החדש וכתב: "כמות המוטציות הגדולה מגבירה מאוד את האפשרות שיש כאן מקום לחשש גדול ואמיתי".

לדבריו של הד"ר טום, "יש לעקוב ולנטר את הווריאנט בצורה טובה, דווקא בגלל פרופיל המוטציות הנורא שלו". לאחרונה, מתקיים חשד כי הווריאנט מתפשט באזור מסוים הסמוך לעיר הגדולה בדרום אפריקה 'יוהנסבורג'.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', חוקרים בדרום אפריקה עוקבים בדריכות אחר התפשטות הווריאנט החדש במדינתם, כשבמקביל, חוקרים נוספים ממדינות שונות בעולם, עוקבים אחריו בדאגה מרחוק, כשהחשש המרכזי הוא מחסינותו למערכת החיסונית.

דרום אפריקה קורונה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד