כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אולטימטום לש"ס: "תמיכה בדיל בקולו של הרב עובדיה"

הבית היהודי דורשים: שהגר"ע יוסף יכריז תמיכה בדיל עמאר-אריאל בקולו עד יום ב' • "במידה ולא - נפעל לבחירת שני רבנים ציוניים דתיים" • תומכים בשינוי הגוף הבוחר

האם הגר"ע יתמוך בהמשך כהונת הרב עמאר? צילום: מוטי סנדרוביץ
האם הגר"ע יתמוך בהמשך כהונת הרב עמאר? צילום: מוטי סנדרוביץ

פולמוס בחירת הרבנים הראשיים ממשיך להכות גלים: הבוקר (ג) מבהירה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, כי הסיעה החליטה להציב אולטימטום לש"ס: תמיכה ב'דיל הרבנים' - עד יום שני הקרוב.

"אתמול אחר הצהרים התכנסה סיעת הבית היהודי בגבעת התחמושת בירושלים. בישיבת הסיעה נערך דיון פתוח וקשוב באשר לסוגיית הרב הראשי, ובו נשמעו דעותיהם של כל הנוכחים.

"לאחר דיון מעמיק, הוחלט בקרב הסיעה להקציב זמן נוסף להתכנות תוכנית 'הרב אריאל-הרב עמאר' ולאפשר לרב עובדיה יוסף להכריז בקולו על תמיכה בתוכנית זו עד ליום ב' הקרוב".

הדרישה לשמוע את התמיכה בקולו של הגר"ע יוסף עצמו באה על רקע פרסומים סותרים כי ש"ס תומכת בדיל, ללא בסיס רשמי לדברים.

מנגד, שקד ציינה גם את סוגיית השינוי בגוף הבוחר, דבר שאמור לסייע דווקא לרב דוד סתיו: "בנוסף, הוחלט בסיעה לתמוך ולקדם את החוק לשינוי הגוף הבוחר לרבנות הראשית, בתוספת הסתייגויות מסוימות, אשר יגובשו בקרב הסיעה ובשיתוף עם הרב דרוקמן".

עוד בנושא:
הגראי"ל שטיינמן: "מתנגד נחרצות לדיל הרבנים עם הבית היהודי"

שקד הבהירה כי אם ש"ס לא תיענה לדרישתם, הרי שהם ינסו להשיג את התוצאה הטובה ביותר מבחינתם, ולאייש את מוסדות הרבנות הראשית ברבנים מבית הציונות הדתית: "ביום ב', במידה ולא ייחתם ההסכם בין סיעת ש"ס לבין סיעת הבית היהודי, תפעל המפלגה לבחירתם של שני רבנים ראשים ציוניים דתיים".
דיל הרב עובדיה תמיכה אולטימטום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד