י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

ליברמן יושיע? • התרגיל החדש: 'דיל עמאר-סתיו'

האם הארכת כהונתו של הגר"ש עמאר תתבצע דווקא בעקבות התערבות יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו'? • ליברמן יסכים לתמוך בחוק, אם ש"ס תתמוך ברב דוד סתיו כמועמד האשכנזי

הגר"ש עמאר. צילום: ויסברג
הגר"ש עמאר. צילום: ויסברג



האם הסיכוי להמשך כהונתו של הגר"ש עמאר כרב ראשי יגיע דווקא מכיוונה של סיעת 'ישראל ביתנו'? הדלפה מבכירי הסיעה מעלה, כי קיים סיכוי גבוה לתמיכה כזו, באם ה'דיל' יכיל גם את מינויו של הרב דוד סתיו לתפקיד האשכנזי.

כזכור, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט דודו רותם, שב והבהיר בעבר כי אינו מתכוון להניח לחוק עמאר לעבור את סף הוועדה בראשותה הוא עומד. עם זאת, צריך לזכור כי החוק מעוגן בהסכם הקואליציוני בין הליכוד-ביתנו לבית היהודי וליש עתיד.

גם מזכ"לית 'ישראל ביתנו' וסגנית שר הפנים, ח"כ פאינה קירשנבאום, הבהירה בעבר: "ישראל ביתנו הודיעה כי לא תתמוך בשום חוק שיהיה פרסונלי לאדם או לרעיון. ב'ישראל ביתנו' מאמינים שעל הרבנות הראשית לעשות שינויים גדולים, ולכן מגבלת הגיל היא עניין מהותי על מנת להנגיש את הממסד הרבני עבור כלל אזרחי ישראל. אני קוראת לשאר מפלגות הקואליציה לא להתפתות ולהיגרר לחקיקה לא עניינית שעלולה לפגוע במארג העדין של חברות הקואליציה".

אלא שבישראל ביתנו, כידוע וכמפורסם, יש בעל בית אחד, וברגע שהוא קיבל את ההחלטה אין רלוונטיות לדבריהם של השאר. נכון לעכשיו, אביגדור ליברמן מוכן לתת את תמיכתו לחוק הרב עמאר, אך לא מסגרת דיל עמאר-אריאל, אלא כאמור, בתנאי שהמועמד השני יהיה הרב סתו.

ההחלטה מחזירה את הגלגל לש"ס, זו האחרונה, שבקושי רב צלחה את דיל עמאר-אריאל, בוודאי תתקשה להסתדר עם דיל עמאר-סתו. אלא שכידוע, האלטרנטיבה העומדת בפניה גרועה אף יותר - הרחבת הגוף הבוחר ובחירתם הצפויה של שני רבנים מהמגזר הד"לי.
רבנים ראשיים סתו עמאר בחירות אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד