י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צרות אצל האייתולות

שר הכלכלה בממשלת ראיסי באיראן עומד בפני פיטורין

שר הכלכלה של איראן, אהסן ח'נדוזי עשוי להיות השר הראשון בקבינט של הנשיא איברהים ראיסי שיודח, הממשלה הוקמה לפני כחצי שנה, וכבר חורקת

שר הכלכלה בממשלת ראיסי באיראן עומד בפני פיטורין
אבראהים ראיסי צילום: סוכנות הידיעות האיראנית IRNA

העיתון היומי הרפורמיסטי "שאראק", פרסם ביום רביעי, האחרון ציטוט מפי מקורבים לממשל האיראני שאמרו כי שר הכלכלה אהסן ח'נדוזי עשוי להיות השר הראשון בקבינט שיודח על ידי ראיסי. אנשים מתוך משרד הקבינט אומרים שראיסי הזהיר בשבוע שעבר את ח'נדוזי מהמצב בבורסה של איראן.

על פי הדיווח בערוץ הטלוויזיה Iran International, המקורות דיווחו, כי הנשיא צפוי לפטר שניים משרי הממשלה שלו, אך הם לא ציינו את שם השר השני. ראיסי הזהיר פעמיים את ח'נדוזי ב-31 באוקטובר וב-8 בנובמבר על בעיות בפעילות הבורסה של טהראן. ביום רביעי, גם אתר החדשות השמרני טען כי "ח'נדוזי כבר לא עומד על קרקע יציבה".

מחוקקים קיצונים השולטים כעת הן ברשות המבצעת והן ברשות המחוקקת, הבטיחו לאנשים לפעול ביעילות ולפתור את המשבר הכלכלי הממושך שנגרם על ידי סנקציות אמריקאיות. כעת, הם ממהרים להאשים את שר הכלכלה בהחמרה במצב בזמן שהסנקציות עדיין בתוקף, ומונעות מהממשלה את רוב הכנסותיה במטבע חוץ.

הממשלה הקודמת עודדה אנשים להשקיע בבורסה שבה הוצעו נכסים ממשלתיים במחירים מנופחים. אך השוק צנח ביותר מ-30%, מה שהותיר משקיעים קטנים רבים ללא חסכונותיהם.

ח'נדוזי, נמצא בבעיה רצינית. עד לפני כמה חודשים הוא היה אקדמאי שביקר את מדיניות הממשל של רוחאני, (הנשיא הקודם) וטען שיש לו את "התרופה לכל תחלואי המדינה". הוא נכנס לפרלמנט בפברואר 2020. בהמשך הצטרף לממשל ראיסי כשר הכלכלה, למרות שכמו רוב האיראנים הוא ידע שזה התפקיד הקשה ביותר במדינה.

איראן שר הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד