ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הולכים אל הלא נודע

מהן החששות מפני הווריאנט החדש? • הד"ר מסביר ל'בחדרי חרדים'

בעקבות גילויו אמש של הווריאנט החדש בדרום אפריקה, וחדירתו הבוקר לישראל - מסביר הד"ר נדב שורק מבית החולים אסותא ל'בחדרי חרדים' על הווריאנט, והחשש מפניו: "מכיל מספר של מוטציות שעלולת להתבטא ביכולת לחמוק ממערכת החיסון, יכולת הדבקה גדולה יותר, או בגרימת מחלה קשה יותר" | בנט והורוביץ ימסרו בצהריים הצהרה • כל הפרטים 

מהן החששות מפני הווריאנט החדש? • הד"ר מסביר ל'בחדרי חרדים'
מחלקת קורונה צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אתמול (חמישי) דווח לראשונה על ווריאנט "מדאיג" מדרום אפריקה, שבעקבות גילויו כינס אמש במהירות ראש הממשלה נפתלי בנט שני דיונים מיוחדים עם בכירי מערכת הבריאות - בהם הוחלט על הגדרת 7 מדינות אפריקניות כאדומות וכן פתיחת המלוניות עבור החוזרים ממדינות אלו.

הבוקר (שישי) כבר דווחנו על חדירת הווריאנט ארצה, וגילויו בחולה מאומתת, וכן חשד לשני נשאים נוספים. במקביל לגילויים, השיח העיקרי סביב הווריאנט האפריקני החדש הינו החשש מעמידתו בפני המערכת החיסונית - מה שיוכל להוביל לגל התפרצות חדש במיידי, והשלכות נוספות. 

בכדי להבין בפשטות את החשש מפני הווריאנט הדרום אפריקני 'נו' - שוחח הד"ר נדב שורק מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה ומחלות מתפרצות, בבית החולים אסותא אשדוד עם 'בחדרי חרדים', והסביר: "הווריאנט החדש מכיל מספר רב של מוטציות, ולכן מעורר חשש. במוטציה הכוונה היא לשינוי, ולכן ככל שיש יותר מוטציות יש יותר שינוי".

הד"ר נדב שורק, מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה ומחלות מתפרצות, בבית החולים אסותא אשדוד.

הד"ר נדב שורק מסביר כי "בווריאנטים הקודמים ראינו מספר מצומצם יחסית של מוטציות, ואילו הווריאנט החדש מכיל מספר רב יותר של מוטציות, ולכן הוא שונה יותר מהווריאנטים הקיימים". עוד הוא מוסיף כי "שינוי גדול יותר יכול להתבטא - ביכולת לחמוק ממערכת החיסון, ביכולת הדבקה גדולה יותר או בגרימת מחלה קשה יותר".

בדבריו הוא מדגיש כי חשוב לזכור שכרגע אנחנו רק יודעים על קיומו של הווריאנט החדש, עוד אין לנו מידע האם באמת יש לו יכולות כאלו. נתונים מרחבי העולם נאספים בזמן אמת, כך שנוכל לעקוב ולראות לאן הדברים מתפתחים. 

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורביץ צפויים למסור בשעה 14:30, הצהרה לתקשורת יחד עם מנכ״ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש בעקבות התפרצות זן הקורונה החדש.

נזכיר כי בדיון שהתקיים אמש (חמישי) בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ, התקבלו ההחלטות הבאות:

- המדינות הבאות הוגדרו בשלב זה כאדומות: דרום אפריקה, לסוטו, בוטסואנה, זימבבואה, מוזמביק, נמיביה ואסוואטיני. זרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל.

- כלל השבים לישראל ממדינות אלו, לרבות מחוסנים בחיסון שלישי, יופנו לבידוד במלוניות קורונה למשך 7 ימים, וישוחררו לאחר ביצוע 2 בדיקות PCR שתוצאתן שלילית. נוסעים שיסרבו להיבדק יחויבו בבידוד שאורכו 14 ימים במלונית קורונה.

קורונה וריאנט דרום אפריקה נפתלי בנט בית החולים אסותא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד