י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשש מהזן החדש

הטיסות, איכוני השב"כ ומופעי חנוכה: קבינט הקורונה יתכנס הערב

קבינט הקורונה צפוי להתכנס הערב (מוצ"ש) לדיון דחוף, בשל כניסת הווריאנט הדרום אפריקני לישראל והחשש כי הוא עמיד באופן כזה או אחר בפני החיסון | לראשונה מזה חודשים ארוכים, השרים שוקלים להחזיר את איכוני השב"כ | לפי שעה אין כוונה להגביל את מופעי החנוכה

הטיסות, איכוני השב"כ ומופעי חנוכה: קבינט הקורונה יתכנס הערב
מעבדת קורונה של צה"ל צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

ברקע כניסתו של הווריאנט הדרום אפריקני ביום שישי לישראל, יתכנס הערב (מוצאי שבת) קבינט הקורונה וידון בכמה צעדים למניעת התפשטותו של הווריאנט שקיבל את השם "אומיקרון".

במהלך ישיבת הקבינט צפוי דיון ממוקד בנוגע להגבלת הכניסה לשבים מהמדינות הבאות: דובאי, אתיופיה, פרנקפורט וטורקיה, בשל היותם משמשים כנמלים לטיסות הקונקשן לאפריקה וממנה.

בנוסף, מסתמן כי מופעי חג החנוכה הקרב ובא, ברחבי הארץ, יתקיימו ללא הגבלות דרמטיות. יחד עם זאת, אכיפת התו הירוק בכניסה למופעים צפויה להיות קפדנית במיוחד.

על פי הפרסום ב'חדשות 12', קבינט הקורונה צפוי לדון גם בנושא סגירת הגבול לכניסת זרים, וכן הגבלות על שבים ממדינות בהם ימצא הווריאנט.

עוד מתפרסם כי השרים צפויים לדון בקבינט הקורונה הערב, בנוגע לאופציית החזרת איכוני השב"כ לסלולריים האישיים של האזרחים. כזכור, הדבר עורר כעס וחשש רב בגלים הקודמים, בשל החדירה לפרטיות האזרחים.

מפקד מפקדת אלון, תא"ל רלי מרגלית, שמפקדתו מוגדרת כ'מפקדת הקורונה הלאומית לקטיעת שרשרת ההדבקה' של פיקוד העורף, אמר הערב: "מבינים שיש סיכוי טוב שהגיעו לפה עם הווריאנט החדש, ולכן עושים את כל הפעולות כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה".

עוד הוא הוסיף כי המזל הגדול של ישראל הוא שבעת הזאת כמות המאומתים בארץ היא נמוכה, וכן כי "יש לנו כוח אדם מספק להתמודדות". מרגלית הוסיף בתדרוך שערך לעיתונאים כי הווריאנט החדש עלול לפגוע משמעותית בהתמודדות של ישראל עם הקורונה, והבטיח, "נפתח מלונות ככל הנדרש".

קורונה קבינט הקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד