י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בצעד מתריס

הרודן הגיע לגבול והפציר במהגרים לחצות לכיוון פולין

כנקמה על הסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על מדינתו, נקט היום נשיא בלארוס צעד נוסף של התרסה, כשהגיע אל הגבול בו מרוכזים אלפי המהגרים ושידל אותם לחצות אל תוך השטח הפולני כשהוא מציין בפניהם שארצו לא תעצור אותם בדרכם

הרודן הגיע לגבול והפציר במהגרים לחצות לכיוון פולין
מחנה פליטים. אילוסטרציה צילום: pexels

אחרי שבועות של מתיחות מתמשכת, הגיע אתמול (שבת) לראשונה, נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, בעצמו לגבול ונאם לפני המהגרים, בין היתר אמר כי ארצו מוכנה לסייע להם לחזור למדינות האם שלהם אם הם מעוניינים בכך, אך לא תכפה עליהם לעשות זאת, כפי שהאיחוד האירופי דורש ממנו. במפגש עם המהגרים אמר להם הנשיא כי הם רשאים לבחור לאן ימשיכו.

כשנערה עיראקית אמרה לרודן שהיא אינה יכולה לשוב הביתה אלא מקווה לחצות את הגבול לכיוון מערב אירופה הוא השיב לה: "אנחנו לא רק מקווים שתעשי זאת – אנחנו גם נפעל יחד כדי להגשים את חלומך".

לוקשנקו טען כי על איש לא ייכפה דבר. "אם אתם רוצים ללכת מערבה – לא נעצור אתכם, לא נחנוק אתכם, לא נכה אתכם", אמר למהגרים וזכה למחיאות כפיים. "זה תלוי בכם. קדימה, תעברו". שידל אותם הרודן, והוסיף: "לא נעלה אתכם על מטוסים ונשלח אתכם הביתה אם אתם לא רוצים בזה".

כזכור, האיחוד האירופי, מאשים את לוקשנקו, ביצירה מכוונת של משבר הומניטרי בגבול שבין ארצו לבין מדינות השוכנות במזרח האיחוד, בשבועות האחרונים התאספו אלפי מהגרים, רובם ממדינות במזרח התיכון כמו עיראק ואפגניסטן בצד הבלארוסי של הגבול עם פולין, החברה באיחוד האירופי, והחלו לנסות לחצות את הגבול, כשמטרתם הסופית של המהגרים הינו להגיע בסופו של דבר למדינות המערב העשירות, ובראשן גרמניה.

הנוכחות של המהגרים הרבים על הגבול הובילה לעימותים אלימים עם כוחות הביטחון הפולניים, ולוקשנקו הואשם כי הוא אחראי למצב בכך שהוא מביא בכוונה תחילה את המהגרים מעיראק וכי אנשיו מלווים אותם אל הגבול עם פולין, כדי לנקום באיחוד האירופי, על הסנקציות שהטילה על בלארוס.

האיחוד האירופי פליטים בלארוס אלכסנדר לוקשנקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד