י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"יספיקו להתפלל לפני העבודה"

איילת שקד יוזמת: שעון החורף יקוצר עוד השנה

איילת שקד הודיעה הערב כי מתכוונת לשנות בחקיקה את מועד הזזת שעון הקיץ, כך ששעון החורף יקוצר בשלושה שבועות עוד השנה. מחוגי השעון שלכם יוזזו כבר באדר ב' ולא אחרי חג הפסח כרגיל | הבעיה העיקרית; לוחות השנה כבר הודפסו ותלויים בכל בית בישראל

תפילת שחרית. אילוסטרציה
תפילת שחרית. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל//פלאש 90

שרת הפנים, איילת שקד, הודיעה הערב (מוצאי שבת) כי היא יוזמת קיצור שעון החורף בכשלושה שבועות, כך שהוא יתחלף לפני חג הפסח, זאת במטרה לאפשר תפקוד תקין גם כשהיום מתארך.

שעון החורף אמור להתחלף השנה בסוף חודש מרץ, לאחר חודש ניסן, והשרה שקד מבקשת באמצעות חקיקה להקדים את שעון הקיץ עוד קודם חג הפורים באדר ב'.

שינוי שעון החורף היה לנושא דתי לאורך השנים, כך שהוא משפיע על אורך הצומות תשעה באב ויום כיפור, חילולי שבת בשבתות ארוכות, וכן האפשרות להתפלל שחרית בתחילת החורף ובסופו כשמועד נץ החמה מתאחר ולא ניתן להתפלל שחרית לפני השעה 07:00.

הבעיה העיקרית בקיצור שעון חורף כבר השנה, היא העובדה שכל יהודי שומר תורה ומצוות נצמד למועדים והזמנים המודפסים בלוחות השנה שהודפסו בסוף השנה שעברה ותלויים כבר בכל בית בישראל מאז תחילת תשפ"ב, כך ששינוי שכזה עשוי להביא המונים לידי מכשולים. 

השרה שקד הודיעה הערב בראיון ל'חדשות 12' כי תשלים את השינוי בחקיקה במהלך החודש הקרוב; "החלטתי להקדים את שעון הקיץ לתחילת מרץ, במקום בסופו. ואין מה לדאוג, הזריחה מספיק מוקדמת כך שהילדים ילכו לבית הספר באור והמתפללים יספיקו להתפלל שחרית לפני העבודה. המטרה היא להעביר בחודש הקרוב את החוק, כך שיחול עוד השנה".

איילת שקד שעון חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד