י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הגרסה החדשה

מה שאתם צריכים לדעת על זן האומיקרון שמטלטלת את העולם

הווריאנט הדרום אפריקני נודע לכם רק ביום חמישי האחרון והצליח להלחיץ גם את מקבלי ההחלטות בממשלה ובמשרד הבריאות שהחליטו על צעדים שלא ראינו כבר חודשים ארוכים. זה מה שידוע או בעצם לא ידוע עד כה על הווריאנט שזוכה לשם "אומיקרון"

מה שאתם צריכים לדעת על זן האומיקרון שמטלטלת את העולם
בדיקות מעבדה צילום: freepik

גילוי גרסה חדשה של נגיף הקורונה בדרום אפריקה, גרם לבהלה ולפעולה מהירה של מספר מדינות, כולל הגבלות נסיעה. הנה מה שאתם צריכים לדעת על הגרסה החדשה 'אומיקרון'.

מדענים בחנו דגימות וירוסים וגילו את הגרסה החדשה לאחר שמקרים רבים התגלו בדרום אפריקה בסוף השבוע האחרון, לאחר שהיו רק כ-200 ביום, המקרים התקרבו ל-2,500 ביום חמישי האחרון.

המספר הגבוה לכאורה של מוטציות, כ-30 בנגיף הקורונה, עלול לגרום לכך שהוא מתפשט בקלות יותר. זה בערך כפול ממספר המוטציות של וריאנט הדלתא, ויכול להיות שיכולת ההדבקה שלו, מוגבר.

אין שום אינדיקציה לכך שהגרסה תגרום למחלה קשה יותר. ארגון הבריאות העולמי מסר כי יש "ראיות ראשוניות המצביעות על סיכון מוגבר להידבקות באומיקרון, עבור אלה שכבר חלו בנגיף, לא דווחו תסמינים חריגים בגרסה זו", כך על פי המכון הלאומי למחלות מדבקות של דרום אפריקה.

מדענים אומרים שמוקדם מדי לדעת האם החיסון של פייזר ומודרנה יהיה יעיל גם נגד האומיקרון, והתשובה לכך תיקח כמה שבועות. פיטר אופנשו, פרופסור לרפואה ניסיונית באימפריאל קולג' בלונדון, טוען כי "לא סביר ביותר" שהחיסונים הנוכחיים לא יעבדו, וציין שהם יעילים נגד וריאנטים רבים אחרים.

אומיקרון הווריאנט הדרום אפריקני המוטציה הדרום אפריקאית קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד