י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יחס אטום בנתב"ג

קרובי הנרצח: "התנהגו אלינו כפושעים, אילצו אותנו לחלל שבת"

בעקבות שינוי ההנחיות: מספר יהודים מדרום אפריקה, שהגיעו לנחם את בני משפחת אליהו קיי הי"ד שנרצח בפיגוע ירי בעיר העתיקה בשבוע שעבר, לא הורשו להיכנס לישראל | מדובר ביהודים דתיים שנאלצו לחלל את השבת. לטענתם, "אמרו לנו שיעצרו אותנו אם לא נעלה למטוס"

קרובי הנרצח: "התנהגו אלינו כפושעים, אילצו אותנו לחלל שבת"
אילוסטרציה צילום: Pixabay

חמישה מבני הקהילה היהודית בדרום אפריקה, שחלקם טסו לישראל כדי לנחם את בני משפחתו של אלי קיי ז"ל, שנרצח בתחילת השבוע בפיגוע בעיר העתיקה, הגיעו שלשום לנתב"ג ולא הורשו להיכנס לישראל. זאת, כאמור, בשל החלטת הממשלה לאסור כניסה של טסים ממדינות אדומות, בעיקר מיבשת אפריקה. כך מדווח מאיר תורג'מן ב'ידיעות אחרונות'.

החמישה עוכבו בביקורת הדרכונים בנתב"ג, הועברו להמתנה בחדר צדדי, עד שהועלו חזרה לטיסה לדובאי. מדובר ביהודים דתיים שנאלצו לחלל את השבת.

אילנה סמית, שטסה ארצה כדי לנחם את חברתה דבורה, שבנה נרצח בפיגוע, נחתה אתמול בדרום אפריקה. אחרי צאת השבת אמרה, "התנהגו אלינו כאילו היינו פושעים. שאלנו שאלות ואמרו לנו לשתוק. אמרתי להם שאני לא יכולה לחלל שבת, אז אמרו לי שיעצרו אותי אם לא אעלה למטוס. לא אכלתי יותר מ-24 שעות ובפעם הראשונה בחיי חיללתי שבת. בדובאי היו יותר נחמדים. לפחות הסבירו לנו מה קורה ולמה זה קורה".

כפי שדווח, נתב"ג צפוי להתמודד בפעם החמישית עם תחלואה שמאיימת להיכנס ארצה. נמל התעופה שב בסוף השבוע לפעול על פי מתכונת הקורונה. בין היתר טיסות שמגיעות ממדינות אדומות, בהן מדינות באפריקה שיש חשש שהנגיף התפשט כבר בשטחן, מופנות לטרמינל 1 והנוסעים עוברים בדיקות קורונה. קושי רב צפוי באיתור נוסעים שמגיעים ממדינות אדומות, שלעיתים נוחתים בנתב"ג אחרי חניה ביעד שלא מוגדר אדום.

הווריאנט הדרום אפריקני אליהו דוד קיי נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד