י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דבקים בעמדתם

סאגת איכוני השב"כ: סער, ברביבאי ואבידר מתנגדים

היום תעלה להצבעה בין שרי הממשלה סאגת השבת איכוני השב"כ לאיתור מאומתים לקורונה | בעוד בממשלה הקודמת חברי האופוזיציה תקפו את ההחלטה בחריפות, כעת, ככל הנראה חלקם הגדול דווקא יתמכו בה 

סאגת איכוני השב"כ: סער, ברביבאי ואבידר מתנגדים
ישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סלאם, לע"מ

שרי הממשלה יצביעו היום (ראשון) על החזרת איכוני השב"כ לאיתור חולי קורונה ברחבי הארץ, שורה של שרים שהתנגדו בעבר מסרבים להתנגד היום, לעומת השרים גדעון סער אלי אבידר וברביבאי שמתנגדים להחזרת האיכונים.

השר גדעון סער הביע את התנגדותו כבר אמש בדיון הקבינט, הבוקר הוא הסביר, "אינני חושב שהתשתית העובדתית שהובאה אתמול הצדיקה את ההחלטות הללו ולכן הצבעתי נגדן. אני כמובן מכבד את הכרעת הרוב והיא מחייבת את כולנו".

גם השר אלי אבידר הודיע הבוקר כי יתנגד להחזרת האיכונים, "היום אצביע נגד איכוני השב"כ. זה קו אדום מטורף, הממשלה הזאת לא יכולה להכשיר את כל הרעה החולה של הממשלה הקודמת. אני מצפה שכל מי שהתנגד אז יצביע היום נגד. איכוני השב"כ זה דבר רע לדמוקרטיה".

השרה אורנה ברביבאי הודיעה אף היא; "הצבעתי שוב נגד איכוני השב"כ. ‏היה מספיק זמן למצוא פתרון טכנולוגי לזיהוי מאומתים שלא באמצעי לסיכול טרור".

החזרת האיכונים דורשת רוב מכריע בכנסת, כאשר רבים מחברי הקואליציה כיום כולל שר הבריאות המכהן ניצן הורוביץ הצביעו נגד איכוני השב"כ בקדנציה הקודמת וכעת מעניין לראות כיצד יצביעו.

מי שכן הביע תמיכה באיכונים הוא חבר סיעתו של גדעון סער, השר יועז הנדל שאמר: "אני מאלה שחושבים שכדי להתמודד עם המחלה צריך לנקוט בכל אמצעי שעומד במבחן הפרטיות של אזרחי ישראל, איכוני השבכ היו בעבר ואני חושב שגם היום הם אמצעי לגיטימי כל עוד אנחנו עושים את זה במידה ובבקרה ויש איזונים ובלמים גם לגבי ההחלטה הזו. אין לנו ברירה חברים, הקורונה נמצאת כאן, יש זן חדש וצריך להתמודד איתו. הערכה שלנו שהחיסון מספיק יעיל אבל אנחנו צריכים לוודא את זה בצורה ברורה ולכן צריך לוודא שאלה שנדבקים נשארים מבודדים".

שב"כ גדעון סער קורונה אורנה ברביבאי אלי אבידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד