י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ההיסטוריה שוחזרה"

52 ימים לאחר מתקפת הסייבר: ב'הלל יפה' חוזרים לשגרה

52 ימים מאז בוצעה התקפת סייבר מסוג "כופרה" - מעדכן בית החולים הלל יפה שבחדרה על חזרת מלאה לשגרה והתגברות על המתקפה. הלל יפה: "לא דלפו נתוני מטופלים, וההיסטוריה הרפואית של המטופלים שוחזרה" 

52 ימים לאחר מתקפת הסייבר: ב'הלל יפה' חוזרים לשגרה
המרכז הרפואי הלל יפה צילום: RickP, מתוך ויקיפדיה

מעל לחודש לאחר מתקפת הסייבר, והפסקת כל הפעילות הלא דחופה, חזר היום (ראשון) בית החולים הלל יפה שבחדרה לפעילות סדירה. כאשר חדרי הניתוח ומרפאות החוץ חוזרים לפעילות מלאה. 

במהלך החודש האחרון, עמלו צוותים שונים בתחומי מערכות המידע והמחשוב - ביניהם מערך הסייבר הלאומי, משרד הבריאות וגופים נוספים על מנת להקים בתחילה מערכות חלופיות, ובהמשך להקים מחדש את כל מערכות ההפעלה, לבצע סנכרון נתונים ועוד.

חוזרים לשגרה בבית החולים הלל יפה. 

כזכור, ב-13 באוקטובר עדכן בית החולים על אירוע סייבר מסוג 'כופרה' שבוצע ללא התרעה מוקדמת ופגע במערכת המחשוב. כאמור, מאז ההודעה, עבדו צוותי הסייבר על שיקום המערכות, ורק היום - מעל לחודש אח"כ שב המצב בבית החולים לקדמותו. 

בבית החולים הבהירו היום לנוכח חזרת המצב לשגרה מלאה, כי "בשום שלב לא הייתה פגיעה במערכות רפואיות חיוניות ובית החולים המשיך לתת שירות רפואי למטופלים, תחילה במתכונת מצומצמת, כאקט של משנה זהירות עד להתבהרות האתגר שנוצר, ולאחר מכן, הורחבה הפעילות במהלך החודש עם החזרה ההדרגתית של מערכות המידע". עוד הדגישו בהלל יפה כי לא דלפו נתוני מטופלים וההיסטוריה הרפואית של המטופלים שוחזרה. 

הלל יפה מתקפת סייבר כופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד