י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בפעם הראשונה: החרדיות בחזית נגד 'נשות הכותל'

רבבות נשים יציפו מחר את רחבת הכותל: ל'נשות הכותל' לא יהיה מקום בעזרת הנשים • הגראי"ל: "בלי אלימות. רק להתפלל" • הגר"ע: "להתפלל לביטול רוע הגזירות"

לאן יידחקו מחר? 'נשות הכותל'. צילום: פלאש90
לאן יידחקו מחר? 'נשות הכותל'. צילום: פלאש90

אלפי בנות סמינרים יגיעו מחר - ראש חודש סיוון - בשעה 6 וחצי בבוקר, לתפילה המונית בכותל המערבי, כדי לסכל את הפרובקציה של 'נשות הכותל'.

התכנית, אותה הגו 'נשים למען הכותל', היא פשוטה: להביא אלפי נשים ובנות סמינרים לעזרת הנשים, ולמלא אותה עד אפס מקום, כך של'נשות הכותל' לא יהיה מקום בתוך הרחבה והן ייאלצו להתפלל פעם נוספת בחוץ.

היוזמה של התפילה ההמונית יצאה לפועל על-ידי ארגון חדש - 'נשים למען הכותל', לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים קבע, כי הן פסיקת בג"ץ והן תקנות המקומות הקדושים - אינם אוסרים על נשות הכותל את התפילה במקום, כולל הנחת תפילין והתעטפות בטלית.

היועץ המשפטי הורה לאפשר החודש את תפילת נשות הכותל - כך שלראשונה מזה שנים יותר להן להתעטף בטלית בתוך עזרת הנשים - אך מנגד ציין כי שר הדתות רשאי לתקן את התקנות כך שתאסורנה תפילה שכזו החל מהחודש הבא. יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מירי רגב, תגיע מחר לכותל בכדי לעמוד מקרוב על המתרחש.

'נשים למען הכותל' החליטו להאבק ב"פרובוקציה והסכנה של אותה קבוצת נשים המסתערת על הכותל המערבי בכל ראש חודש בטליתות, תפילין וספרי תורה, ובראשן אחת ממנהיגות התנועה הרפורמית בישראל, יוצאת מר"צ, ענת הופמן. לא רק שקיימת סכנה שיערכו שינויים באתר הקדוש של הכותל, אלא שהופמן מתכוונת גם למנף נושא זה על מנת לערוך שינויים מרחיקי לכת בגדרי היהדות בארץ הקודש".

לדעת 'נשים למען הכותל', בואן של אלפי נשים חרדיות על מנת להתפלל ולומר תהילים למען כלל ישראל וכנגד הסכנות הגדולות לתורה וליהדות, תוכיח "לממשלת ישראל ולתקשורת העולמית שרוב רובן של הנשים המתפללות בכותל מתנגדות לשינויים כלשהם".

הרב פסח לרנר, סגן הנשיא בדימוס של 'ישראל הצעיר', פנה אל הגראי"ל שטיינמן ואל הגר"ח קנייבסקי לגבי היוזמה - והשניים נתנו את הסכמתם כי תלמידות הסמינרים בירושלים יצטרפו למהלך, והגראי"ל הוסיף: "בתנאי שבשום אופן לא תהיה אלימות ח"ו. רק להתפלל".

גם הגר"ע יוסף יצא בקריאה לכל בנות הסמינרים ולנשות ישראל להתפלל ליד שריד בית המקדש, בכדי לבטל את רוע הגזירות המוטלות לפתחו של הציבור החרדי. בתנועת ש"ס מוסיפים כי בימים אלו ראוי להימנע ממעשים המפלגים את העם ולהעדיף את המחבר על המפריד.

גם האדמו"ר מבעזלא הורה לבנות סמינר החסידות להשתתף מחר בבוקר בתפילה בכותל.

במשרדי תנועת 'דגל התורה' בירושלים הוקם חפ"ק המתאם את היוזמה מול כל הגורמים.

קבוצת 'נשים למען הכותל' הוקמה רק לפני מספר שבועות. "אנו רק רוצות להתפלל בכוונה ובשקט", אומרת רונית פסקין, מנהלת 'נשים למען הכותל'. "נשים צריכות להתפלל ולהפגין בכך שתשמשנה דוגמה, בלא להגיב לצעקותיהן ולהתנהגותן הפרובוקטיבית".

היא הדגישה שכל אישה חייבת להגיע מתוך כוונה מלאה לקדש את ה' בכל הנהגותיה ותפילותיה.
.הכותל המערבי נשות הכותל נשים למען הכותל תפילה הרב שטיינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד