ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
למרות הקריאה של בנט

בהלת האומיקרון: היו"ר דחה טיסה; השר לפיד ימריא

בצל החשש הכבד מזן הקורונה החדש, השר לפיד ימריא הלילה לטיסה מדינית במסגרתה ייפגש עם ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון ונשיא צרפת מקרון כדי לדון עמם על שיחות הגרעין שיחלו בקרוב. יו"ר הכנסת דחה טיסה שתוכננה בגלל הווריאנט 

בהלת האומיקרון: היו"ר דחה טיסה; השר לפיד ימריא
יאיר לפיד בכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

החשש מהתפרצות וריאנט האומיקרון בישראל מביא את הממשלה למקד את פעולות הבלימה בעיקר אל תוך גבולות המדינה, בתוספת הקשחת הנהלים בנתב"ג. אמש (מוצאי שבת) קרא ראש הממשלה נפתלי בנט מהציבור בישראל להימנע מטיסות לחו"ל.

למרות הבקשה, שר החוץ יאיר לפיד צפוי להמריא הלילה לטיסה מדינית בת יומיים, במסגרתה יבקר בבריטניה ובצרפת וייפגש עם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שנועד בשבוע שעבר עם הנשיא הרצוג לפגישה חמימה, וכן עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. הפגישות בין האישים יעסקו בעיקר בתחילת השיחות על הגרעין האיראני.

לפיד יאלץ לחזור לבידוד בן שלושה ימים כפי שנקבע בקבינט אמש. עוד דווח כי בתגובה להתפרצות הזן החדש בעולם והחשש מהחדירה לישראל הודיעו במשרד החוץ כי לפיד יצמצם את המשלחת שלו.

מי שכן צפוי לבטל את טיסתו הצפויה הוא יו"ר הכנסת מיקי לוי שתכנן טיסה עם קבוצת חברי כנסת לקוריאה הדרומית, לציון 60 שנה לכינון היחסים.
הסיקור תוכנן לשבוע הבא וכלל בין היצר יו"ר האספה הלאומית והנשיא.

בנוסף, מספר חברי כנסת המריאו בסוף השבוע ליעדים שונים בעולם, חלק לחופשות משפחתיות אחרים לטיסות עבודה, אם אלה לא יחזרו אחרי חצות הלילה, הם יחויבו בבידוד והדבר עלול להשליך על אופן ההצבעות בימים הקרובים.

יאיר לפיד אומיקרון קורונה בוריס ג'ונסון מיקי לוי עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד