כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"בואו נכבה את האור"

מצפצפים על הפקידים: עמיר פרץ נכנס לג'וב החדש

למרות פסילתו בוועדה למינויי בכירים: בהצבעה שהתקיימה בישיבת הממשלה אושר מינויו של עמיר פרץ ליו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית. ליברמן: "יש לי בעיה עם ועדת גילאור. הוועדה מבולבלת ואני מבקש מראש הממשלה להתערב בנושא. אם הם טוענים ששר הביטחון ושר האוצר בעלי שיקול דעת פגום - בואו נכבה את האור. הם לא יכולים לפעול בניגוד לחוק"

מצפצפים על הפקידים: עמיר פרץ נכנס לג'וב החדש
עמיר פרץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אושר מינויו של עמיר פרץ ליו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, במסגרת הצבעה שהתקיימה הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה. זאת, למרות פסילתו בוועדת גילאור למינויי בכירים.

ההצבעה התקיימה לאחר ששר הביטחון בני גנץ הודיע כי הוא מעוניין למנות את יו"ר העבודה ושר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ, ליו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית. הובהר כי המינוי מותנה באישורו של שר האוצר אביגדור ליברמן.

המינוי אושר למרות שוועדת גילאור למינויים בשירות הציבורי פסלה את מועמדותו של פרץ בחודש שחלף, לאור הזיקה הפוליטית שלו ולנוכח העובדה שאינו חבר בנבחרת הדירקטורים של רשות החברות הממשלתיות. גנץ החליט לעקוף את החלטת ועדת גילאור ולהביא את המינוי לאישור הממשלה בכל זאת. ליברמן מתח ביקורת על המהלך וקרא לחברי הוועדה להתפטר. השרים ניצן הורוביץ ותמר זנדברג ממרצ ומרב מיכאלי מ'העבודה' - נמנעו בהצבעה.

שר הביטחון ליברמן אמר במהלך הדיון שקדם להצבעה: "יש לי בעיה עם ועדת גילאור. הוועדה מבולבלת ואני מבקש מראש הממשלה להתערב בנושא. האם זה נשמע הגיוני שהוועדה מוציאה מכתב תגובה לשר הביטחון? איפה נשמע דבר כזה? אם הם טוענים ששר הביטחון ושר האוצר בעלי שיקול דעת פגום - בואו נכבה את האור. הם לא יכולים לפעול בניגוד לחוק".

"בכוונתי לפנות לוועדה ולעדכן אותם ששיקול הדעת שלהם פגום. תפקידם אינו לקבוע מדיניות או לשנות אותה. שהוועדה תסיק את המסקנות מהאירוע הזה", אמר ליברמן.

שרת התחבורה מרב מיכאלי נמנעה בהצבעה בממשלה על מינוי עמיר פרץ והביעה הסתייגות ממנו: "קראתי בעיון את החלטת הוועדה שאחראית על אישור המינויים". לדבריה, "אין חולקת שלפרץ יש כישורים רלוונטיים לתפקיד, אבל בהחלטת הוועדה מופיעה גם הזיקה הפוליטית החזקה מאד לשר הביטחון שאחראי על החברה. זיקה חזקה כל כך שלפי חוו"ד היועמ"ש נדרשות שנה עד שלוש כדי לנתקה".

"בקושי חלפה חצי שנה מסיום כהונתו של פרץ כשר מטעם כחול לבן והוועדה לא מצאה כישורים הגוברים על הזיקה הכול כך חזקה הזאת. לכן, מן הראוי שההחלטה הזאת לא הייתה מגיעה לממשלה להצבעה", אמרה מיכאלי.

התנועה לאיכות השלטון הגיבה על אישור מינויו של עמיר פרץ: "הממשלה עשתה מעשה שלא יעשה ועקפה את עמדת הגורמים המקצועיים תוך דריסה גמורה של תפקידם. מינויים פוליטיים של מקורבים הם רעה חולה בפוליטיקה הישראלית וכך לא מתנהגת ממשלת שינוי. האיומים של שר האוצר ליברמן על חברי הוועדה וקריאותיו להתפטרותם – בושה".

כזכור, ועדת גילאור פסלה בחודש שחלף את מועמדותו של עמיר פרץ לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית, וגם את מועמדותה של אמי פלמור מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, ליו"ר חברת החשמל. פלמור הסירה את מועמדותה לתפקיד בשבוע שעבר.

 

עמיר פרץ אביגדור ליברמן בני גנץ תעשייה האווירית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד