י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לפיד כועס על דרעי: "שכחתי עם מי יש לי עסק. עשה עלינו סיבוב מסביב לעולם"

שר האוצר תוקף חזיתית את יו"ר ש"ס: "לא מבין אותו. לא רק שזה שקר גלוי, הוא גם מנע את האפשרות שננסה אי פעם לשתף איתו פעולה בנושאים החשובים לציבור שלו" • ביקורת ב'יהדות התורה': "מדוע לייצר כותרות שירגיזו את החילונים?" • ולמה לא שמעתם על הפגישה של אלי ישי עם שי פירון?

יאיר לפיד ואריה דרעי
יאיר לפיד ואריה דרעי



שר האוצר יאיר לפיד תוקף חזיתית את יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי. זאת, לאחר שאמש (ב) בישר דרעי לכלי התקשורת כי הגיע לסיכום עם שר האוצר ושר החינוך והביא לביטול הקיצוץ המתוכנן ברשת מעיין החינוך התורני ובמוסדות החינוך העצמאי.

בהודעה שפרסם דרעי נאמר: ״הורדת הקיצוץ על ידי שר האוצר, היא תחילתה של הידברות החשובה ונחוצה מאוד בעת הזו לכולנו״.

אלא שלפיד, כך מתברר, ממש אינו מזהה כאן "תחילתה של הידברות". להיפך, הוא חש כי "דרעי עשה עלינו סיבוב מסביב לעולם". וכך כתב שר האוצר בדף הפייסבוק שלו:

"באחת בלילה יצאתי לרגע מחדר הממשלה, הצצתי בטלפון שלי וגיליתי שהבעיה החדשה איתי היא שאני רך מדי כלפי החרדים. זה התחיל שעתיים קודם. שר החינוך, שי פירון, ניגש אלי ואמר שיש בעיה בביטול של תקנה 3-9-א', שהעניקה תקצוב מלא ל'אל המעיין', רשת החינוך של ש"ס.

שאלתי מה הבעיה, ושי הסביר שעד שלא נקים באופן רשמי רשת חינוך ממלכתית-חרדית, אנחנו בעצם מבטלים להם את התקציב בלי להציע שום אלטרנטיבה. קיימנו דיון קצר, ובסוף סיכמנו שנדחה בחצי שנה את ביטול התקנה עד להקמת הרשת החדשה.

עוד בנושא:
תנא דמסייע • דרעי מוכיח מהודעת פירון: היה שיתוף פעולה
קרב הגרסאות נמשך • יאיר לפיד: "דרעי שקרן"; אריה דרעי: "לפיד נבהל"
דרעי: סיכמתי עם לפיד, מוריד הקיצוץ בחינוך החרדי

לפני שחזרתי לחדר אמרתי לשי: "אתה יודע מה, אם כבר דוחים, צלצל לדרעי ותספר לו. אין סיבה שהוא ישמע על זה ממישהו אחר". שכחתי עם מי יש לי עסק. בשעתיים שחלפו עד תום הישיבה הבאה, דרעי עשה עלינו סיבוב מסביב לעולם ומכר לתקשורת שנכנענו לו והחלטנו לבטל את הקיצוץ ל'אל המעיין'. האמת, אני לא מבין אותו. לא רק שזה שקר גלוי, הוא גם מנע את האפשרות שננסה אי פעם לשתף איתו פעולה בנושאים החשובים לציבור שלו.

אז נכון שספגנו נזק תקשורתי (בוחרי 'יש עתיד' התרגזו מאוד, מבחינתם בצדק), אבל הרי אי אפשר יהיה להסתיר את האמת ברגע ש-3-9-א' תבוטל – ואל תטעו, היא תבוטל כמובן והתקציב של 'אל המעיין' יירד - אז מה יצא לו מזה חוץ מההזדמנות להביך אותנו?"

למה לעשות כותרות?

בתוך כך צפה גם ביקורת פנים-חרדית על הפרסום של לשכת דרעי.

לדברי בכירים המקורבים לחברי הכנסת של יהדות התורה, "אנחנו ידענו עד היום שכל הישג פנים-חרדי צריך מה שיותר להצניע. מדוע לייצר כותרות, שירגיזו את החילוניים ואת התקשורת החילונית ויביאו להקשחת עמדות בצד השני, רק כדי שלא להראות שהיטיבו עם החרדים?"

אותם גורמים מביאים כדוגמה מקרים בהם השיגו הח"כים משה גפני ויעקב ליצמן הישגים בלתי מבוטלים לטובת עולם הישיבות והכוללים, אך מעולם לא עשו לכך "פרסומי ניסא", כלשונם.

"כשגפני ופרוש תקפו את לפיד במליאה, ש"ס ביקרו אותנו, ולאחר מעשה הבנו שצדקו. אז למה הם עצמם עושים את אותה שגיאה ומשחקים לידיו של לפיד?"

הכישלון כעת, אל מול העליהום התקשורתי מאז פירסום ההודעה של דרעי, בולט עוד יותר על רקע גישתה של ש"ס בשבועות האחרונים, לתקוף פחות בפומבי ולהגיע בשקט להישגים. זאת לעומת גישת יהדות התורה, שתקפה, לפחות בשלב הראשון, במליאה. לאחרונה חדלו גם מתקפות אלו, אולי מתוך הבנה כי בדרך של שתדלנות והידברות ניתן להשיג יותר.

לכך צריך להוסיף פעילות שקטה של גורמים נוספים, ששמרו על שתיקה. בין השאר היה זה ח"כ משולם נהרי שקיים סדרה ארוכה של פגישות עם גורמים בכירים באוצר ובמפלגות החילוניות.

כך גם ח"כ אלי ישי, שנפגש ביום חמישי האחרון לפגישה ארוכה עם שר החינוך, שי פירון.
אריה דרעי שי פירון יאיר לפיד קיצוץ חינוך חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד