ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"מעל לכל מחלוקת"

לא נכנע ללחץ: הנשיא יצחק הרצוג הדליק נר ראשון של חנוכה בחברון

בצל המחאות משמאל, נשיא המדינה יצחק הרצוג הדליק נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה שבחברון. בדבריו במקום אמר: "הזיקה ההיסטורית של העם היהודי לחברון, למערת המכפלה, למורשת האימהות והאבות איננה מוטלת בספק. ההכרה בזיקה הזו צריכה להיות מעל לכל מחלוקת"

לא נכנע ללחץ: הנשיא יצחק הרצוג הדליק נר ראשון של חנוכה בחברון
הנשיא הרצוג במערת המכפלה צילום: קובי גדעון / לע"מ

למרות הלחץ הכבד שהופעל עליו בימים האחרונים מצד פוליטיקאים וגורמים בשמאל, נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע היום (ראשון) להדלקת נר ראשון של חנוכה במערת המכפלה בחברון. בדבריו במקום לא התעלם נשיא המדינה מהביקורת משמאל, אך הדגיש את החשיבות ההיסטורית לעם היהודי במקום, שהיא לדבריו "מעבר לכל מחלוקת".

עוד בנושא:

הרצוג בחר להדליק נר חנוכה בחברון; בשמאל תוקפים

"אחי ואחיותיי", אמר הנשיא, "גם היום, עם כל המורכבות, ואינני מתעלם לרגע מהמורכבות – הזיקה ההיסטורית של העם היהודי לחברון, למערת המכפלה, למורשת האימהות והאבות איננה מוטלת בספק. ההכרה בזיקה הזו צריכה להיות מעל לכל מחלוקת".

הנשיא הרצוג במערת המכפלה. צילום: קובי גדעון/ לע"מ

לדבריו, "כשאנו מאוחדים סביב האור הנפלא של נרות חנוכה, חשוב שנקרא, לכבד את הממלכתיות הישראלית ואת עקרונותיה, להקשיב יותר לאחר, לכבד את השונה, לבנות גשר ועוד גשר כדי לשמר את היחד שלנו, כמובן מבלי לפגוע בכל יחיד וקהילה, בדעותיהם ובאמונותיהם". 

נשיא המדינה הדגיש כי "לא נסכים על הכול, אבל תמיד נזכור כי 'בני איש אחד נחנו'. שלכולנו שורשים משותפים היוצאים מהמערה הזו. לצד זאת עלינו לזכור שלא רק שורשינו יוצאים מהמערה הזאת. דווקא היום, ודווקא כאן – במרחב המקודש לבני אברהם כולם, עלינו להמשיך ולחלום על שלום, בין בני כל הדתות והאמונות בארץ הזו, ולגנות כל גוון וסוג של שנאה ואלימות". לסיום אמר הנשיא הרצוג: "אני מאחל לכולנו שנאיר את הבתים שלנו באור גדול ונגרש את החושך".

אליהו ליבמן, ראש מועצת קרית ארבע חברון, אמר בסיום ההדלקה עם הנשיא: "התרגשנו מאוד לארח בנר ראשון של חנוכה את נשיא המדינה יצחק הרצוג במערת המכפלה, 700 שנה יהודים לא יכלו להיכנס למערת המכפלה, לקברי האבות ואימהות שלנו, עצב גדול היה. ביקור נשיא המדינה כאן בחג שכולו אור וניצחון הוא עוד חותמת לאחיזה שלנו במקום היהודי החשוב והקדוש, נמשיך בעזרת השם לגדול להתפתח ולפרוח".

כזכור, חברי הכנסת מוסי רז, גבי לסקי ומיכל רוזין (מרצ) תקפו את החלטתו של נשיא המדינה הרצוג להדליק נר ראשון של חנוכה בחברון: "נשיא צריך להיות דמות מאחדת. השליטה בחברון בכלל ובשטחים הכבושים בפרט שנויה במחלוקת פוליטית חריפה ביותר. מבין כל ההתנחלויות, ההתנחלות בחברון סביב מערת המכפלה היא המקוממת ביותר. עצוב שהנשיא מעמיד אותה על ראש שמחתו".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת ביקרה אף היא את הרצוג: "הנשיא החדש, שמגיע כביכול 'מהשמאל', עסוק מאז תחילת כהונתו בהכשרת הפשע והגזל של ההתנחלויות. ‏אך אין מה להיות מופתעים. גם מפלגתו, מפלגת העבודה, וגם מפלגת ״השמאל״ מרצ שותפות בהרחבת ההתנחלויות והעמקת הכיבוש מתוקף שותפותן בממשלה".

 

יצחק הרצוג מערת המכפלה חברון חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד