י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תקרית מזעזעת

הגיע לנחם את משפחת אלי קיי הי"ד וגורש בשבת: "חוסר רגישות"

אחד מחברי משפחתו של הקדוש אלי קיי הי"ד שהגיע מדרום אפריקה כדי לנחם את המשפחה האבלה וגורש חזרה למדינתו בעיצומה של השבת, אומר ל'בחדרי חרדים' כי הוא מבין את החשש של מדינת ישראל מפני הזן החדש, אך לדבריו: "דרך הטיפול בנושא הייתה בחוסר רגישות" 

הגיע לנחם את משפחת אלי קיי הי"ד וגורש בשבת: "חוסר רגישות"
נתב"ג צילום: משה שי, פלאש 90

חבריהם של בני משפחת הקדוש אליהו דוד קיי הי"ד, אשר נרצח ביום ראשון שעבר בעיר העתיקה על ידי מחבל חמאס, הגיעו לישראל בסוף השבוע כדי לנחם את משפחת הנרצח, אך גורשו חזרה לדרום אפריקה תוך חילול שבת.

אחד מהם הוא ביירון בלומנאו, ובשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר את שאירע: "אני מאמין שהמטרה של ישראל הייתה להגן על עצמה, אין הרבה ידע על הנגיף וההחלטה (שהתקבלה בזמן שהיינו בטיסה לדובאי מיוהנסבורג) לא לאפשר לדרום אפריקאים להיכנס לישראל הייתה נכונה ביסודה, ואני מסכים עם ההחלטה".

על מה שאירע הוא מספר ל'בחדרי חרדים', "אולם לאחר שאמרתי זאת, אני מאמין שדרך הטיפול בנושא הייתה בחוסר רגישות, נסעתי עם מטרה מסוימת, לבקר את משפחת קיי כדי להיות לצידם איתם אחרי האירוע ההרסני של השבוע שעבר".

"האופן בו הפקידים התנהגו/פעלו היה בלתי מתקבל על הדעת, לא קיבלנו תשובות ראויות, הדרכונים נלקחו מאיתנו, החזירו לנו אותם כשנחתנו בדרום אפריקה, לא נתנו לנו מים, נאלצו לנסוע בשבת, צעקו עליי (לעלות למטוס) ואיימו עליי בהתערבות משטרתית תוך כדי הנחת תפילין, הוליכו אותנו חזרה לטיסה שזה עתה נחתנו ממנה".

לסיכום הוא אומר, "ההחלטה שהתקבלה לא לאפשר לנו כניסה לישראל הייתה אינטרס של ישראל ואני מגבה את ההחלטה הזו ב-100%, אך אופן הטיפול במצב היה צריך להיעשות ביתר רגישות".

כזכור, הבוקר דווח כי חמישה מבני הקהילה היהודית בדרום אפריקה, שחלקם טסו לישראל כדי לנחם את בני משפחתו של אלי קיי הי"ד, שנרצח בתחילת השבוע האחרון בפיגוע בעיר העתיקה, הגיעו לנתב"ג ולא הורשו להיכנס לישראל. זאת, כאמור, בשל החלטת הממשלה לאסור כניסתם של הבאים ממדינות אדומות, בעיקר מיבשת אפריקה. כך דיווח מאיר תורג'מן ב'ידיעות אחרונות'.

החמישה עוכבו בביקורת הדרכונים בנתב"ג, הועברו להמתנה בחדר צדדי, עד שהועלו חזרה לטיסה לדובאי. מדובר ביהודים דתיים שנאלצו לחלל את השבת.

נמל התעופה שב בסוף השבוע לפעול על פי מתכונת הקורונה. בין היתר טיסות שמגיעות ממדינות אדומות, בהן מדינות באפריקה שיש חשש שהנגיף התפשט כבר בשטחן, מופנות לטרמינל 1 והנוסעים עוברים בדיקות קורונה. קושי רב צפוי באיתור נוסעים שמגיעים ממדינות אדומות, שלעיתים נוחתים בנתב"ג אחרי חניה ביעד שלא מוגדר אדום.

אליהו דוד קיי דרום אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד