י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לחץ פסיכולוגי"

התושבים בהלם: תלמיד הישיבה התברר כ"סוכן שב"כ"

צעיר בשנות העשרים לחייו שלמד בישיבה במרכז הארץ, התברר כמי שעובד עבור השב"כ באחד המאחזים סמוך ליצהר | לפי הפרסום ב'כאן חדשות', הוא התוודה בפני כמה תושבים כי עבד עבור השב"כ, תמורת משכורת חודשית, במשך כשלוש שנים | תושב יצהר: "הופעל עליו לחץ פסיכולוגי, הוא החליט לחזור בתשובה"

התושבים בהלם: תלמיד הישיבה התברר כ"סוכן שב"כ"
אילוסטרציה. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

אדם שעבד לכאורה עבור השב"כ נתפס לאחרונה ע"י תושבי אחד המאחזים באזור ההתנחלות יצהר שבשומרון, כך פרסמה היום לראשונה כתבת השטחים של 'כאן 11', כרמל דנגור.

לפי הדיווח, מדובר בצעיר בתחילת שנות העשרים לחייו, שהתגורר במשך כשנה באחד המאחזים סביב יצהר. הוא התוודה בפני כמה תושבי יצהר כי עבד עבור השב"כ, תמורת משכורת חודשית, במשך כשלוש שנים.

לדבריו, הוא מסר לשב"כ מידעים מודיעיניים שהובילו למעצרי בית וצווי הרחקה מנהליים לפעילי ימין קיצוני - חלקם קטינים. הסוכן גם הודה כי עבר ליצהר לפני כשנתיים "בהחלטה משותפת" עם מפעילו בשב"כ.

עוד דווח, כי לפני שעבר ליצהר, הסוכן למד בישיבה במרכז הארץ. שם, כפי שהודה בפני התושבים, החל לעבוד עבור שב"כ.

עקיבא הכהן, תושב יצהר שבפניו התוודה הסוכן אמר ל'כאן': "‏מדובר בבחור ישיבה, תמים, ממרכז הארץ. רק לאחר ששב"כ הפעיל עליו לחץ פסיכולוגי אדיר והסית אותו, תוך תשלום סכומים גבוהים - הוא עבר ליצהר".

"אנחנו שמחים שהוא הבין שהחטיבה היהודית בשב"כ פועלת נגד החברים שלו - והחליט לחזור בתשובה", הוסיף. גורם נוסף ביצהר מסר: "זו חציית קו אדום מצד שב"כ. פרשת אבישי רביב 2021". בשב"כ לא הגיבו לפרסום.

שב"כ סוכן מאחז תלמיד ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד