י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
עולה לשתיים

מאומתת נוספת לווריאנט 'אומיקרון' זוהתה בישראל

מקרה שני של זן האומיקרון זוהה בישראל. מדובר במחוסנת ששבה לישראל מדרום אפריקה. בפיקוד העורף החלו בחקירה אפידמיולוגית לאיתור מגעים של המאומתת

מאומתת נוספת לווריאנט 'אומיקרון' זוהתה בישראל
בדיקת קורונה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אישה נוספת זוהתה הערב (ראשון) כנשאית של הווריאנט הדרום אפריקני 'אומיקרון'. מדובר באישה מחוסנת ששבה מדרום אפריקה והיא מצטרפת לעובדת הזרה בת ה-34 ששבה ממלאווי, וזוהתה בסוף השבוע שעבר. 

בתוך כך, מתפרסם ב'חדשות 12' 12 כי החל מהערב - יאלצו מחוסנים שנחשפו לחשוד או חולה מאומת בווריאנט להיכנס לבידוד מלא. 

כזכור, הווריאנט זוהה לראשונה בישראל לפני כיומיים, ולעת עתה, יש כ-13 מאומתים או חשודים לווריאנט, כאשר שניים מתוכם הם מאומתים וודאיים לווריאנט. 

הפרטים הידועים עד כה על הווריאנט 'אומיקרון' הם, שהוא התגלה לראשונה לפני כחמישה ימים ב-23.11.21 בסריקת רצפים על ידי חוקר לונדוני, וככל הנראה קיים כבר כחודש וחצי באזור אפריקה. מבחינה ביולוגית הווריאנט מכיל מספר רב במיוחד של מוטציות כאשר המספר המדאיג ביותר הוא של מוטציות בחלבון הספייק, שעומד על כ-38 מוטציות. 

המשמעויות האפידמיולוגיות של הווריאנט שנראו עד כה: פוטנציאל הידבקות גבוה משמעותית. דיווחים מדרום אפריקה על הכפלה בשיעורי התמותה בשבועיים אחרונים. התפשטות מהירה במדינות יבשת אפריקה. ופרט חשוב נוסף, שעדיין לא ברור לגמרי: הווריאנט מבצע שינויים גנטיים רבים באזורים אסטרטגיים בעלי יכולת לפגוע במועילות החיסון / עקיפת החיסון בבני האדם.

הווריאנט הדרום אפריקני אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד