י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרבנית מרקוביץ' תבעה את אמה - ונדחתה על הסף

בתה של הרבנית כהנמן עתרה לבד"ץ 'העדה' נגד עסקת מכירה של 'יער פוניבז' לחסידי סאטמר על ידי אמה • הבד"ץ דחה את התביעה על הסף, לאור צוואת האב המנוח זצ"ל

פוניבז'. צילום ארכיון
פוניבז'. צילום ארכיון

בית הדין של העדה החרדית, נדרש היום (ה) לפנות ערב, לדון בתביעה שהגישה הרבנית צפורה מרקוביץ נגד אמה, הרבנית כהנמן, אלמנתו של נשיא ישיבת פוניבז' הרב אברהם כהנמן זצ"ל, אודות מגרש המוכר כ'יער פוניבז' שנמכר לחסידי סאטמר בבני ברק.

'יער פוניבז', הממוקם ברחוב האדמו"ר מגור, בין המבנה ששימש בעבר את בית הדין של הגר"נ קרליץ ובין ישיבת פוניבז' הקטנה, הוא שטח פרטי שהיה שייך לרב כהנמן זצ"ל - שהורישו לרעייתו הרבנית. לאחר משא ומתן עם הנהלת שיכון סאטמר - השוכן בסמיכות, נמכר להם השטח בתמורה לכחמישה מיליון דולר. לפי השמועות, ההכנסות מיועדות לטובת ישיבת פוניבז'.

עם זאת, חלק מהגורמים המקורבים לפרשה, טוענים כי בפועל טרם נסגרה העסקה, והיא מצויה בשלבי משא ומתן מתקדמים. חסידי סאטמר, הסובלים ממצוקת דיור חריפה, מבקשים להקים על השטח המדובר פרויקט שיכיל עשרות דירות, ויתמזג עם השיכון הקיים.

כאן קפץ על משפחת כהנמן רוגזה של משפחת מרקוביץ. הרבנית מרקוביץ ביקשה לפתוח תיק בבית הדין של העדה החרדית, ולבקש צו מניעה נגד העסקה. טרם ידוע מה היו המניעים שהצדיקו תביעה כזו, שכן כאמור מדובר בשטח פרטי השייך לאלמנה, ואין לצאצאיה כל זכות עליו.

את הרבנית מרקוביץ ייצגו מספר עסקנים מטעמה, והנושא נדון בפני הרכב שכלל בין היתר את הראב"ד הגר"מ שטרנבוך והגר"מ יורוביץ.

מצד משפחת כהנמן, לא זומן איש ואף אחד לא הופיע בדיון מטעמם.

חברי הבד"צ ביקשו מהתובעים להציג את הצוואה שכתב הרב כהנמן זצ"ל, בטרם יעיינו בתביעה. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר שנוכחו בתוכנה, הבינו חברי הבד"צ כי דינה של העתירה להידחות על הסף, וכך גם הורו. "אין לנו שום עילה מוצדקת להתערב", קבעו בבד"צ.

"בלאו הכי, לא היה מקום לתביעה, שכן על פי ההלכה הולכים אחר הנתבע והתובעת לא שאלה מראש, האם משפחת כהנמן המתגוררת בבני ברק, מוכנה להתדיין בירושלים", מוסיפים מקורבים למשפחה.
כהנמן תביעה בד''צ העדה מרקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד