י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בימים ההם בזמן הזה

עדות נדירה לחשמונאים: התגלית הדרמטית שנחשפה

המנהל האזרחי חשף תגלית ארכיאולוגית חדשה ולפיה נמצאה עדות נדירה לימי החשמונאים | מדובר בקלע עופרת הנושא את שמו של טריפון אשר שלט בממלכה הסלאוקית בין השנים 145-138 לפנה"ס | קצין מטה ארכיאולוגיה במנהל האזרחי, חנניה היזמי: "נדבך נוסף להיסטוריה העשירה שהתרחשה באזור יהודה ושומרון לפני מאות ואלפי שנים"

עדות נדירה לחשמונאים: התגלית הדרמטית שנחשפה
אתר 'תל זיף' צילום: דוברות מתפ"ש

היום (ראשון), ערב נר ראשון של חג החנוכה, חשף המנהל האזרחי תגלית ארכיאולוגית חדשה ולפיה נמצאה עדות נדירה לימי החשמונאים, בדמות קלע עופרת הנושא את שמו של טריפון, שליט סלאוקי, אשר נלחם בבית חשמונאי.


התגלית. צילום: דוברות מתפ"ש

הממצא אשר התגלה באתר 'תל זיף' בדרום הר חברון, הינו באורך של כ- 3 ס"מ, ומציג בבירור כתובת יוונית הנושאת את שמו של השליט טריפון, אשר שלט בממלכה הסלאוקית בין השנים 145-138 לפנה"ס. בנוסף, הקלע מכיל גם את סמלו של זאוס - עבודת האלילים של היוונים.

 "אני מברך על חשיפת ממצא מרשים זה, המצטרף לשפע ממצאים נוספים אשר התגלו על ידי המנהל האזרחי בשנים האחרונות", אומר קצין מטה ארכיאולוגיה במנהל האזרחי, חנניה היזמי.

לדבריו, "אנו מוסיפים לגלות ממצאים חדשים אשר מהווים נדבך נוסף להיסטוריה העשירה שהתרחשה באזור יהודה ושומרון לפני מאות ואלפי שנים. המנהל האזרחי ימשיך לפעול ללא לאות לשימור ולחשיפה של האתרים הארכאולוגיים ונכסי המורשת והתרבות הלאומיים ברחבי יהודה ושומרון".

ארכיאולגיה חשמונאים תגלית היסטורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד