י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מי נעלם, מי מתחזק ומי נחלש

סקר חדש: נתניהו מתקרב להרכבת ממשלה; בנט על סף אחוז החסימה

ראה"מ לשעבר בנימין נתניהו קרוב להרכבת ממשלה, לו הבחירות היו נערכות היום. לעומתו, יריבו גדעון סער נפלט לפי הסקר מהחיים הפוליטיים. בנט גם הוא קרוב לאחוז החסימה האימתני. נתניהו מוביל בפער באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה | הסקר הוא שימשיך את קיום הממשלה

סקר חדש: נתניהו מתקרב להרכבת ממשלה; בנט על סף אחוז החסימה
בנימין נתניהו צילום: מתוך הפייסבוק שלו

אופטימיות זהירה לגוש הימין שמאוגד מאחורי בנימין נתניהו. לפי סקר 'ערוץ 14' שנערך ע"י מכון 'דיירקט פולס' שמתפרסם הערב (ראשון), במידה והבחירות לכנסת היו נערכות היום, גוש נתניהו והחרדים היה זוכה ל-58 מושבים בכנסת, לעומת הגוש הנגדי כולל נפתלי בנט ורע"מ שזוכה ל-55 מושבים. בתווך נמצאת 'הרשימה המשותפת'.

לפי תוצאות הסיקור, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מקבלת 35 מנדטים, מפלגת יש עתיד של שר החוץ יאיר לפיד אחריה עם 19 מנדטים ואילו ימינה של ראש הממשלה נפתלי בנט נמצאת על סף אחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים בלבד. תקווה חדשה של גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה (2.39%).

המפלגה השלישית בגודלה בישראל על פי הסקר היא ש"ס שמקבלת בסקר 9 מנדטים, אחריה, כחול לבן של שר הביטחון בני גנץ ששומרת על כוחה מהבחירות האחרונות ומקבלת 8 מנדטים.

מפלגות העבודה, הציונות הדתית, הרשימה המשותפת, יהדות התורה וישראל ביתנו, מקבלות 7 מנדטים כל אחת. רע"מ של מנסור עבאס עולה ל-6 מנדטים ומרצ מקבלת 4 מנדטים בלבד. כך כאמור על פי סקר 'ערוץ 14', שנחנך הערב ובגלגלו הקודם - ערוץ 20.

מי המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה?

במענה לשאלה מי המתאים ביותר לכהן כיום כראש הממשלה, ענו 42.1% מהנשאלים כי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הוא המתאים ביותר לכהן בתפקיד, אחריו שר החוץ יאיר לפיד עם 18.2% ואחריהם ראש הממשלה נפתלי בנט עם 15.4% בלבד.

יו"ר כחול לבן בני גנץ מקבל בסקר 11.1% התאמה לראשות הממשלה, 8.4% השיבו כי אף אחד מהמועמדים לא מתאים לתפקיד ואילו 4.8% השיבו כי אינם יודעים.

תוצאות הסקר אמנם מעודדות את מי שתומך בגוש נתניהו, אולם הבעיה היא שהן מחזקות את מרכיבי הממשלה להמשיך ולתחזק אותה בכל מחיר, למרות אי ההסכמות, שכן אם היא תפורק, חלקים ממנה לא ישובו לכנסת ויאבדו את יוקרתם. 

מכון הסקרים דיירקט פולס סקר מנדטים ערוץ 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד