י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשטרה סגרה

הרופא פיתח חיסון פיראטי ופתח מרכז חיסונים

רופא גרמני פתח מרכז חיסונים, שבו הזריק חיסון שפיתח בעצמו ללא שקיבל אישור ליעילותו ממשרד הבריאות הגרמני ובעצם עבר על חוק פלילי. כשפשטה המשטרה על המקום עמדו כ-200 איש בתור לחיסון וכי להערכתה כ-50 איש כבר הספיקו להתחסן 

הרופא פיתח חיסון פיראטי ופתח מרכז חיסונים
אילוסטרציה צילום: unsplash

עשרות אנשים המתינו בתור לחיסון לא ידוע ובלתי מורשה, חיסון שתואר כחיסון נגד קורונה בעיר ליבק שבגרמניה. כ-50 זריקות בוצעו לפני שהמשטרה הספיקה להתערב ולעצור את הסכנה.

משטרת גרמניה נאלצה לסגור מקום לא מורשה של מרכז חיסונים פיראטי בשבת האחרונה, לאחר שרופא החל להזריק חיסון נגד קורונה שפיתח בעצמו. כך דיווחו כלי תקשורת בגרמניה.

החיסון שפותח ללא כל אישור רשמי של משרד הבריאות הגרמני, ניתן בנמל התעופה של לובק בצפון גרמניה. המשטרה מסרה שככל נראה כ-50 אנשים קיבלו את זריקת החיסון, יותר מ-200 אנשים נוספים עמדו בתור כשהמשטרה הופיעה.

השוטרים החרימו את המזרקים, ואת הרשימות של מי שכבר חוסן באותו יום, וכן את הנתונים האישיים של הנוכחים. ווינפרייד סטוקר, רופא ויזם, התפרסם בגרמניה בחודש מרץ לאחר שהתראיין למגזין 'דר שפיגל' הגרמני, על החיסון הביתי שלו. שטוקר הוא גם הבעלים של שדה התעופה בליבק, כך דיווח ערוץ השידור הציבורי הגרמני.

הזרקת חיסונים ללא רישיון נחשבת לעבירה פלילית על פי חוק התרופות הגרמני. על פי הדיווח בערוץ הטלוויזיה הגרמני DW, הרופא פיתח את החיסון שלו ללא כל שיתוף פעולה עם הרגולטורית ואנשי משרד הבריאות. הוא בדק את החיסון על עצמו ועל כ-100 מתנדבים.

לאחר מכן הוא טען שהחיסון שלו יעיל ב-97% וניתן לשכפל אותו בכמויות גדולות, הוא עומד בפני אישומים פליליים. מומחים רפואיים טענו כי היזם/רופא דילג על מספר שלבים של בטיחות ולא סיפק מידע לגופים רגולטוריים. לא ברור מדוע מאות אזרחים החליטו בכל זאת לנסות חיסון לא מוסדר ולא מאושר, בעוד גרמניה לא סובלת ממחסור בחיסונים.

חיסון לקורונה משטרת גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד