י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הרשויות שרפו את האוהלים

גורמים איראנים: ארצות הברית יזמה הפגנות כלחץ לשיחות הגרעין

גורמים איראנים טוענים כי ארצות הברית יזמה הפגנות במטרה ללחוץ על משטר האייתוללות לפני שיחות הגרעין שהחלו היום | שופרו של המשטר טוען, כי חקלאים לא היו מעורבים בהפגנות יום שישי האחרון, אלא המפגינים הם "בריונים בתשלום"

גורמים איראנים: ארצות הברית יזמה הפגנות כלחץ לשיחות הגרעין
איש כוחות המשטר יורה לעבר מפגינים צילום: צילום מסך

כלי תקשורת באיראן טוענים כי ארצות הברית עודדה הפגנות באספהאן כדי להפעיל לחץ על טהראן לקראת שיחות הגרעין שאמורות להתחדש ביום שני.

העיתון היומי 'קאיין' הממומן על ידי המנהיג העליון עלי חמינאי, טען כי "טביעות רגליים של חיילים של אמריקה עודדו מחאת המים של חקלאים באספהאן" ביום שישי האחרון, "כדי לזרוע אי שקט לקראת שיחות הגרעין שיחלו בוינה".

העיתון טען כי מעצמות המערב תמיד מסיתות ומעוררות תסיסה באיראן כדי "לפגוע בחוסן של המשטר, כדי לאלץ את המשטר לחזור ולנהל משא ומתן על תוכנית הגרעין שלו".

חקלאים מפגינים במרכז העיר אספהאן במשך שבועיים בדרישה לקבל מים מנהר שהיה יבש ברובו בעשור האחרון. הקריאה להפגין ביום שישי הגיעה לאחר שכוחות הביטחון הסתערו על המחנה המאולתר של החקלאים באפיק הנהר היבש בשעות המוקדמות של יום חמישי ושרפו את האוהלים שלהם.

על פי דיווחים ברשתות החברתיות באיראן, החקלאים קיבלו חמש עשרה דקות זמן מכוחות המשטרה לעזוב את האוהלים שלהם לפני שהם העלו אותם בלהבות.

ביום שישי האחרון כוחות המשטר השתמשו בגז מדמיע, באלות וביריות מאש חיה כדי לפזר מפגינים נגד הממשלה, כולל קריאות נגד המנהיג העליון עלי חמינאי.

העיתון 'קאיין' שופרו של המשטר טוען, כי חקלאים לא היו מעורבים בהפגנות יום שישי האחרון, אלא המפגינים הם "בריונים בתשלום". לטענת העיתון, החקלאים סיימו את מחאתם ביום רביעי האחרון והתרחקו מהפגנות יום שישי.

העיתון מתנגד נחרצות למשא ומתן עם המערב על תוכנית הגרעין של איראן, העורך הראשי של העיתון, חוסיין שריאטמדרי, התנגד לכל שיחות ישירות עם נציגי ארה"ב בווינה ביום שני ואמר כי כדי לנקום את דמם של מדעני הגרעין שנרצחו באיראן, כולל מוחסן פחריזדה לפני שנה, על איראן להמשיך להשפיל את ארה"ב על ידי סירוב לשיחות ישירות. כך מדווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

השלטונות האיראניים מאשימים תמיד "בריונים וחוליגנים" בכל מחאה אנטי-ממשלתית, וטוענים באופן קבוע כי ארה"ב והמערב מעודדות הפגנות נגד המשטר.

הסכם הגרעין האיראני איראן הפגנות באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד