י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לרגל חג החנוכה

מביידן ועד ג'ונסון: מנהיגי העולם מברכים את העם היהודי

מנהיגים ברחבי העולם, ראשי ממשלות ומדינות שיגרו את ברכותיהם לעם היהודי לרגל חג החנוכה | ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן המוסלמי, "המכבים החזירו את חופש הדת" | 'בחדרי' עם מקבץ ברכות

מביידן ועד ג'ונסון: מנהיגי העולם מברכים את העם היהודי
הדלקת נרות חנוכה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהיגי העולם בירכו את ישראל ואת העם היהודי לכבוד חג החנוכה.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בירך בחשבון הטוויטר שלו את העם היהודי: "ג'יל ואני שולחים ברכות חמות לכל מי שחוגג את חג החנוכה בארה"ב וברחבי העולם. אנו מקווים שחג האורות יביא ברכות עליכם ועל כל אהוביכם, שמחה ובריאות לכולם".

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, כתב: "חנוכה הוא זמן לחשוב על כל ברכות החיים, כקנדיים, יש לנו הרבה להודות עליו. לכל היהודים הקנדיים שיחגגו בשמונת הימים הקרובים, סופי ואני רוצים לברך אתכם בחג חנוכה שמח".

ראש הממשלה, טרודו, פרסם אגרת מיוחדת לעם היהודי: "קהילות יהודיות בקנדה וברחבי העולם מקבלים בברכה את תחילתו של חנוכה, הידוע גם כפסטיבל האורות. את החג מציינים בהדלקת נרות חנוכה, החג מנציח את המרד המוצלח שהובילו המכבים, שהוביל לשחרור העם היהודי ולחנוכתו מחדש של בית המקדש השני בירושלים".

"לאורך דורות, משפחות וחברים יהודים התאספו כדי להדליק את נרות החנוכה בזה אחר זה ולהציג אותם בגאווה באדן החלון שלהם. זה משמש כתזכורת מתמשכת לכך שהאור תמיד יטביע את החושך, ושגם לקבוצה הקטנה ביותר של אנשים נחושים, יש את הכוח לחולל שינוי עמוק בעולם".

עוד הוסיף ג'סטין טרודו ואמר: "השנה, כשאנחנו ממשיכים לציית אחר הנחיות בריאות הציבור כדי לשמור זה על זה ועל הקהילות שלנו בטוחות, אני יודע שאנשים ימצאו דרכים חלופיות לחגוג את נס הנרות מחדש בבית המקדש הקדוש בירושלים, ואת הניצחון של העם היהודי בהתגברות על מצוקה".

"חנוכה הוא גם הזדמנות להכיר בתרומות הרבות שהקנדים היהודים תרמו, וממשיכים לתרום למדינה שלנו, במיוחד בחזית המגיפה. בעודנו מתאוששים מהמגיפה, הבה ננצל את ההזדמנות הזו להמשיך ולהתחייב למאבק באנטישמיות ובשנאה על כל צורתה, שאין לה מקום בקנדה - או בכל מקום אחר. ממשלת קנדה תמיד תעמוד לצד הקהילה היהודית ואנו נמשיך להבטיח שקנדה תהיה מדינה שבה קנדים יהודים יכולים לחיות בגאווה ובפתיחות. יחד, נתמיד לבנות קנדה טובה יותר שבה אנו חוגגים את הגיוון שלנו ומקדמים הכלה".

"בשם כל הקנדים, אני מאחל לכולם לחגוג חג חנוכה מבורך, שליו ושמח, חג חנוכה שמח". כך טרודו.

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, כתב ברכה בעברית: "כבוד ראש הממשלה נפתלי בנט, מאחל לך, ולעם ישראל החברותי, ולכל היהודים בעולם שמציינים את חג החנוכה במשך שמונה ימים. חג חנוכה שמח מלא אור ותקווה".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון בירך את העם היהודי לרגל חג החנוכה. "חנוכה שמח מאוד לעם היהודי בבריטניה וברחבי העולם שידליקו את החנוכייה השבוע!", כתב ג'ונסון בחשבון הטוויטר שלו.

ראש עיריית לונדון המוסלמי, סאדיק חאן, איחל גם הוא לקהילה היהודית ברכה לחג וכך כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני רוצה לשלוח את ברכותיי לקהילה היהודית בלונדון שחוגגת את חנוכה, חגיגת פסטיבל האורות הזאת באה מהרגע שבו המכבים התגברו על העריצות והחזירו את חופש הדת, הניצחון שלהם לפני אלפי שנים מעורר השראה והוא רלוונטי לכולנו עכשיו".

"אני רוצה להודות לאנשי שתרמו רבות מהקהילות היהודיות, בתי הכנסת וארגונים קהילתיים שעשו כל כך הרבה למען העיר שלנו, ועבדו יום ולילה בעזרה להתמודדות עם המגיפה, מעשים אלה של חוסר אנוכיות וחסד הם דוגמה נוספת לכך שלונדון תמיד תהיה העיר הגדולה בעולם, מהמשפחה שלי לשלכם אני מאחל לכם חג חנוכה שמח". כך חאן.

סאדיק קאן בוריס ג'ונסון חנוכה ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד