י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
היום יפתחו שיחות הגרעין

בכירים באירן הודו כי בידיהם תוכנית לפצצת אטום התקפית

היום ייפתחו שיחות הגרעין בווינה: איראן מגיעה לשיות עם נקודת פתיחה כשתכריז כי בידיה ובאפשרותה להשלים את פצצת האטום

בכירים באירן הודו כי בידיהם תוכנית לפצצת אטום התקפית
אילוסטרציה צילום: Pixabay

ברקע פתיחת שיחות הגרעין היום בוינה, איראן תופיע עם נקודת פתיחה חדשה ותכריז שיש באפשרותה להשלים את סיום הפצצה. מדובר בתוכנית שהאחראי עליה הוא פחריזאדה, שע"פ מקורות זרים חוסל לפני כשנה ע"י ישראל

על פי דברי הבכירים, מדובר בתוכנית שהגה מוחסן פחריזאדה, שעל פי מקורות זרים חוסל בידי ישראל לפני כשנה.

כאמור, הבכירים האיראנים הודו פעמיים על קיומה של התוכנית והיכולת לפצצה גרעינית צבאית. הפעם הראשונה הייתה שבכיר בצבא האירני אמר שיש בידיהם את היכולת והמסוגלת לכך, אך המנהיג העליון עלי חמינאי הוציא פסק הלכה דתי שאוסר על כך.

ההודאה השנייה של הבכירים האיראנים הייתה כשפירידון עבאסי רדני,ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן לשעבר, אמר, שאותו פחריזאדה, שעל פי מקורות זרים חוסל בידי ישראל לפני כשנה, הכין תוכנית של פצצה התקפית - להגן על איראן ובת בריתה.

איראן הכריזה בתחילת החודש כי השיחות עם המעצמות יחודשו בווינה ב-29 בנובמבר - בשיחות ישתתפו נציגי האיחוד האירופי, סין, צרפת, בריטניה, רוסיה.

איראן כאמור תבוא היום עם נקודת פתיחה חדשה כשתכריז שיש באפשרותה להשלים את סיום האטום.

עלי באגרי קאני ראש צוות המו"מ הגרעיני בטהרן אמר כי "בשיחת טלפון עם אנריקה מורקה (שליח האיחוד האירופי לשיחות) הסכמנו להתחיל את המו"מ שמטרתו להסיר את הסנקציות הבלתי חוקיות ובלתי אנושיות". כך ע"פ אהוד יערי ב- n12.

יש לזכור שבאפריל חזרו איראן והמעצמות לדון על חזרתה להסכם הגרעין, שממנו פרשה ארה"ב ב-2018 - אולם הן הוקפאו ביוני מאז כניסתו של נשיא איראן החדש אבראהים ראיסי.

 

 

הסכם הגרעין איראן פצצת אטום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד