ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

הילולת זוועהיל: אלפים עולים היום להר הזיתים

הילולת האדמו"ר רבי שלמה מזוועהיל זצ"ל הפכה בשנים האחרונות למוקד עלייה עבור אלפים • המארגנים מבטיחים הסדרי תחבורה וניהול מוקפד • כל הפרטים

האדמו"ר רבי שלמה מזוועהיל זצ"ל
האדמו"ר רבי שלמה מזוועהיל זצ"ל

מזה חודש ימים עמלים המארגנים על ארגון הילולת האדמו"ר רבי שלמה מזוועהיל זצ"ל, לרגל היארצייט שחל היום כ"ו אייר,

"זרם הבאים לפקוד את ציונו", אומרים מארגני ההילולא, "אינו מאפשר לנו לשקוט על השמרים. הארגון של שנה שעברה אינו ישים למה שעומד להיות השנה. משנה לשנה כמות הבאים להשתטח על ציון הצדיק גוברת, ואנו מדברים על אלפים רבים מכל הקהילות והמחוזות".

הילולת רבי שלומק'ה מזוועהיל, אשר נודע עוד בחיי-חיותו כבעל מופת הפכה בשנים האחרונות למוקד עליה-לרגל בה משתתפים המונים מבני ירושלים, מערי הפריפריה וגם מן הריכוזים החרדיים אשר במרכז הארץ.

מארגני ההילולא פועלים במספר מעגלים הנותנים מענה יעיל לבאים. "בראש ובראשונה, הצלחנו להגיע בשנים האחרונות לשיתוף פעולה פורה עם חברת אגד – המתגברת את קו 5א' העושה דרכו מרחוב ירמיהו לאורך רחוב בר אילן משם פונה ימינה לרח' שמואל הנביא עד ככר זוועהיל והמשך נסיעה עד לציון הק'".

הקו פועל החל מהיום מהשעה 13:00 בצהריים בתדירות של כל עשר דקות, לכיוון הר הזיתים ובחזרה עד לשעות הערב, עם סיום ההילולא. הנסיעה הינה בעלות עירונית רגילה, כך שהנוסעים יכולים להשתמש ברב-קו הרגיל שברשותם, גם כזה המוטען בכרטיסיות או ב'חופשי-חודשי'.
"בנוסף, הוקמה סככה עבה וגדולה המצלה ומצילה מפני קרני השמש הקופחת בעוז בתקופה זו של השנה.

הקמת הסככה הייתה כרוכה בתכנון הנדסי מורכב, הקפדה על בטיחות ובניה נכונה. בעבר, היו ההמונים נאנקים תחת השמש, ונאלצים להגיע בחטף ולהתפלל כשהם מזיעים ולא-נינוחים. כיום, ניתן להגיע, לעמוד בצורה רגועה, לבקש ולהתפלל בצורה נעימה ואנושית".

אל ההצללה הזו, מצטרפת "משאית השתייה" של משפחת רובין העומדת באזור הציון משך כל שעות ההילולא כדי לספק לאלפים שתיה קרה חינם אין כסף.

המעגל השלישי הינו מעגל האבטחה. "גם בימים כתיקונם, יש צורך לאבטח המון רב שכזה המגיע למקום אחד בפרק זמן קצר של שעות מעטות". האבטחה כוללת ביטחון ובטיחות. על סעיף הביטחון ממונה המשטרה, אשר מאבטחת את הציר כולו, כולל מתחם הציון עצמו הנושק למפקדה המשטרתית במרומי ההר.

על תחום הבטיחות, מופקדים ארגוני ההצלה השוהים במקום משך כל ההילולא בכדי להעניק סיוע רפואי ככל הנדרש.
זוועהיל רבי שלמה הילולא הר הזיתים תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד