ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בארמון הצ'כי

הנשיא נדבק בקורונה והשביע את ראש הממשלה מתוך תא זכוכית

נשיא צ'כיה מילוש זמאן השביע אמש את פטר פיאלה לראש ממשלה חדש בארצו | הנשיא ישב על כיסא גלגלים בתוך תא זכוכית אליו הוכנס על ידי אח ממוגן 

הנשיא נדבק בקורונה והשביע את ראש הממשלה מתוך תא זכוכית
נשיא צ'כיה בהשבעה צילום: צילום מסך

נשיא צ'כיה מילוש זמאן השביע אתמול ראש ממשלה חדש בארצו, פטר פיאלה, בעודו יושב על כיסא גלגלים בתוך תא זכוכית אליו הוכנס על ידי אח שהיה לבוש בחליפת מגן לבנה. תא הזכוכית נבנה במיוחד לשם כך בארמון הנשיאותי של צ'כיה, אליו שוחרר זמאן מבית החולים הצבאי הסמוך לבירה פראג

ראש ממשלת צ'כיה בשנים האחרונות, אנדריי באביש, הפסיד בבחירות הכלליות שהתקיימו לפני קצת יותר משישה שבועות בצ'כיה, למרות שמפלגתו קיבלה את מספר החברים הגבוה ביותר בפרלמנט, 72 חברים מתוך 200. אנדריי באביש כיהן כראש ממשלת צ'כיה כארבע שנים. קודם לכן היה שר האוצר במשך מספר שנים וכן כיהן כסגן ראש הממשלה עד שהודח בגין טענות לשחיתות, שפורסמו נגדו בכלי התקשורת. הוא נחשב לאיש העשיר ביותר בצ'כיה.

יום אחרי הבחירות הכלליות שהתקיימו בצ'כיה, פונה הנשיא מילוש זמאן לאשפוז בבית החולים. האירוע התחולל שעות לאחר שפגש את ראש הממשלה המובס באביש. ההערכה היתה כי זמאן קיבל את הבשורה בצער רב, והדבר השפיע לרעה על בריאותו. בהודעה שנמסר לעיתונות נאמר כי הנשיא אושפז בעקבות "הסתבכות של מצב כרוני".

מאז המתינו אזרחי צ'כיה לעדכון נוסף מלשכתו של הנשיא, אך הבהרות לא נמסרו, ובעקבות טענות להסתרה מכוונת ובלתי חוקית באשר למצבו הרפואי של הנשיא, פתחה המשטרה בחקירה פלילית כנגד שניים מעוזריו. בשבוע שעבר שוחרר זמאן מהאשפוז הממושך, אך כעבור שעות אחדות חזר לבית החולים, והפעם מסיבה שונה: התברר שהוא נדבק בנגיף הקורונה. לבסוף, אתמול שוחרר לביתו וקיים את טקס ההשבעה, למרות מצבו הרפואי הרעוע.

צ'כיה השבעה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד