י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השוו אותה לנאצים

בעקבות קמפיין החיסון לילדים; רופאה בכירה מאוימת ברצח

ד״ר ליאור הכט מובילת הקמפיין לחיסוני ילדים קיבלה בימים האחרונים איומים לרצח על חייה. הכט: "קיבלתי איומים על החיים שלי כולל השוואה שלי לדמויות נאציות. איום קונקרטי שקיבלתי הועבר לטיפול המשטרה". בשלב זה לא הוחלט להצמיד לה אבטחה

בעקבות קמפיין החיסון לילדים; רופאה בכירה מאוימת ברצח
מתחם חיסוני ילדים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

דר' ליאור הכט, מובילת קמפיין חיסון ילדים, נמצאת תחת איומים, על פי הדיווח של אדיר ינקו ב'ידיעות אחרונות', הוחלט במוקד הטיפול באלימות של משרד הבריאות להגיש תלונה למשטרה. ואולם, שבוע בדיוק לאחר תחילת מבצע החיסונים לילדים היא אומרת כי היא שלמה עם ההחלטה שלה להשתתף בקמפיין, על אף התגובות הקשות ברשת.

"מרבית התגובות בעולם האמיתי וגם ברחוב וברשתות החברתיות היו מחממות ומחזקות", היא אומרת. "אנשים אומרים שאני עושה עבודת קודש. עם זאת, יש מיעוט של תגובות שהן אלימות. קיבלתי איומים, כולל איומים ברצח, איומים על החיים שלי, והשוואה שלי לכל מיני דמויות נאציות. בנוסף, האשימו אותי בקשר עם חברות התרופות".

לדבריה, קיבלה גם איום קונקרטי על חייה, שהועבר לבדיקת המשטרה. עם זאת, בשלב זה אין כוונה להצמיד לה אבטחה. "דווקא כשעוצמת התגובות הלכה והתגברה, הבנתי גרם לי להבין שאנחנו עושים פה עבודה מאוד משמעותית". כך היא סיפרה ל'ידיעות אחרונות'.

ברשתות החברתיות קל מאוד להיתקל בפוסטים ובהכפשות נגד הכט. "תקשיבי פסיכית, תתרחקי לנו מהילדים", כתב לה אחד מהם. אחר כתב: "הדם של המתים יהיה גם על הידיים שלך ולא נשכח".

הכט מספרת כי היא לא חוששת, אך בני המשפחה שלה מתקשים להתמודד עם המצב. "אני רופאת ילדים וכשנשבעתי את שבועת הרופאים נשבעתי למעשה להגן על הבריאות שלהם. כשאני רואה במרפאה ילדים שחלו בקורונה, בלונג קוביד או בתסמונת פימס - אני לא יכולה לישון בלילה עד שאני יודעת שהגעתי לכל ההורים. אנחנו אנשי הרפואה, אנחנו חוד החנית של המאבק בקורונה. כל פעולה שאני עושה, כל אות שאני כותבת וכל מילה שאני אומרת, הכל נועד להציל חיים. אני אמשיך להגן על הילדים. אף צייצן, או פוסט כזה או אחר לא יזיז אותי מילימטר מהמשימה של כולנו: לשמור על בריאות הילדים שלנו".

חיסון לקורונה ילדי מתנגדי חיסון איום ברצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד