י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נס חנוכה

בן 60 נחנק מסופגנייה ופונה לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם

מבוגר כבן 60 מהעיר יבנה אכל סופגנייה ונחנק: "עבר שאיבה של שאריות הסופגנייה מנתיב האוויר" • כך תדעו אם אדם נחנק | הפרטים 

בן 60 נחנק מסופגנייה ופונה לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם
ליאור מזרחי פלאש90

ניצל בנס. אדם בן 60 נחנק הבוקר (שני) בעיר יבנה בעת אכילת סופגנייה - ופונה לבית החולים אסותא אשדוד כשהוא מורדם ומונשם. "יש לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בעת מתן הסופגניות לילדים פעוטות וקשישים". 

"כשהגעתי למקום הם היו על הקו בשיחה עם מוקד איחוד הצלה שתדרך אותם טלפונית לביצוע פעולות מצילות חיים לאחר שהוא נחנק כשאכל סופגנייה. הענקתי לו סיוע ראשוני (תוך מתן חמצן) ולאחר שייצבנו את מצבו הוא פונה במצב יציב למרכז הרפואי אסותא באשדוד", כך סיפר חובש איחוד הצלה חיים פריד. 

עם קבלתו של בן ה-60 במחלקה לרפואה דחופה בבית החולים, הוא עבר טיפול שכלל בין השאר שאיבה של שאריות הסופגנייה מנתיב האוויר, צילום חזה, ופיזיותרפיה נשימתית עד לחזרתו לנשימה עצמונית ולאחר מכן עבר אקסטובציה והורד ממכונת ההנשמה, וכעת הוא מתאושש ומצבו מוגדר קל. 

ד"ר דברה ווסט מנהלת המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד אמרה: "חשוב שכלל הציבור יידע לזהות מקרי חנק – אדם המחזיק את גרונו לאחר אכילה, אינו מסוגל לדבר או להשתעל או משנה את צבע פניו, בכל המקרים האלו יש חשד לחנק ויש להזעיק את הצוותים הרפואיים בהקדם האפשרי ולפעול לפינוי מהיר לבית החולים"

באיחוד הצלה ציינו כי מידי שנה בחג החנוכה מתרחשים מקרים רבים של חנק כתוצאה מאכילת סופגניות. "חשוב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בעת מתן סופגניות לילדים פעוטות וקשישים שאצלם ישנו סיכון גבוה יותר למקרי חנק תוך כדי הבליעה". 

 

 

 

סופגנייה נחנק אסותא אשדוד יבנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד